Avatar billede tille Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:49 Der er 1 kommentar og
4 løsninger

farvevalg til font

Hej

Jeg har lavet følgende side www.gwp.dk, nu er den så kommet i luften med indhold fra en teksforfatter, som har valgt en temmelig skrigende farve, synes jeg, til de ord og firmanavne han synes der skal fremhæves. (på forsiden f.eks. Global wind power A/S)

jeg kunne godt tænke mig nogle forslag fra jer, til en der passer bedre med de andre blå nuancer på siden.

jeg har foreslået #006699, men den er måske lidt for grønlig

vh

Peter
Avatar billede durd Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:52 #1
Mit forslag er at lave en anden baggrund. Den er overdrevet irriterende og skrigende at kigge på.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:57 #2
Jeg synes at dit forslag lyder meget fornuftigt da den passer bedre til de resterende farver som f.eks. i topbanneret.

Brug evt. www.colorschemer.com/online/
Avatar billede Jman Praktikant
05. oktober 2003 - 19:13 #3
måske ville den blå farve harmonere lidt bedre, hvis du valgte #336699 eller endnu mørkere #333666
Avatar billede anka Nybegynder
05. oktober 2003 - 20:40 #4
#271760, der er den mørke farve i logoet, er mit bud ;-)
Avatar billede tille Nybegynder
06. oktober 2003 - 20:58 #5
anka: det bliver nok dit forslag, point til alle der gad svare