Avatar billede fun22 Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:07 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Pc til tv signal

Hej

ER det ikke muligt at finde et diagram over sådan en boks der kan omforme computer signalet til et tv signal (UHF eller hvad det nu er) Håber i forstår...
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:30 #1
Hár du et grafikkort med tv-out skal du bare bruge fx. et Super-VHS kabel, og en driver til dit grafikkort. Uddyb evt. dit problem?
Avatar billede fun22 Nybegynder
05. oktober 2003 - 19:29 #2
Det er ikke noget "problem". Det er bare noget ekstra. Du ved hvis man se tv-out på tv skærmen er skrivebordet lidt utydeligt. Er det ikke noget med at man ikke kan se RGB på en tv skærm??? Det er sådan en decoder eller hvad man nu skal kalde den, jeg er interaseret i.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
05. oktober 2003 - 23:09 #3
Du kan nok godt finde en converter, men det får du ikke bedre kvalitet af, tværtimod. Problemet ligger i TV'ets videobåndbredde, og den er så god som den kan blive på svhs og klart dårligere på cvbs eller et signal, der er moduleret op i UHF båndet.
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. oktober 2003 - 12:14 #4
er der så ikke en anden mulighed for at gøre skrivebordet mere klart??? Altså sådan at jeg kan have en mus inde i stuen og navigere med den...
Avatar billede redhat9user Nybegynder
06. oktober 2003 - 19:02 #5
Jeg er bange for at du må gå den modsatte vej. Stil en monitor op som fjernsyn og køb en tuner til den.
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:39 #6
dit tv kører ikke ret høj opløsning (ligeomkring 340x280) hvilket din skærm langfra gør. Derudover opdateres tvskærmen kun med 25 hz, og har meget større pixles end din skærm har. Derfor vil du aldrig få et godt billede på din tvskærm.
Hvis du vil have det grafikkort med det bedste tvout, skal du købe matrox, det er de kendt for, og kan også kun selv bekræfte at det er suverænt til det
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:43 #7
Problemet er at jeg ikke vil skifte grafikkort. Jeg skal jo også kunne spille på den. Det skal bare være lidt ligesom palm butleren hvor man kan styre computeren inde fra stuen...
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:55 #8
tvout ? Du kan jo bare "klone" din skærm til tvet også
Avatar billede fun22 Nybegynder
06. oktober 2003 - 21:58 #9
ja, men så snart man ikke ser film, altså navigere rundt i mapperne er det utydeligt. Man kan ikke se teksten overhovedet....
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. oktober 2003 - 22:14 #10
det er rigtigt.^
men det er pga af det jeg skrev i andensidste indlæg.
Det kan du ikke gøre noget ved, sådan er det bare
Avatar billede fido82 Nybegynder
10. oktober 2003 - 16:38 #11
finder du ud af noget?
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:17 #12
Palmputleren, som før nævnt, omdanner jo pc signalet til antenne signal og køre alt billeden i et antenne kabel. Hvordan vil du såa forklare det??? Da den får gode anmeldelser er der jo nok ikke dårlig billed kvalitet på den...
Avatar billede fido82 Nybegynder
18. oktober 2003 - 20:37 #13
der er højest sandsynlig ligeså dårlig jvali på den, som på dit alm tvout. TVout bliver ikke bedre, når du bruger tv som monitor.
Hvis du havde en projektor, var det noget andet, da den kan gå op i 1024 x 768
Avatar billede fun22 Nybegynder
04. december 2003 - 13:52 #14
lukker...

Fido82 får halvdelen af pointsne da han er kommet med mest brugbart info.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
04. december 2003 - 13:57 #15
fido: skal vi ikke lige blive enige om at et tv kører: 720x576 50Hz

Det du snakker om må være et "field"