Avatar billede lobos Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 server DNS Fejl

Jeg har lige oprettet en domænecontroller(første) og har også oprettet DNS server på den. Men når jeg prøver at logge klienterne på den, får de denne fejl meddelse:

Følgende fejl opstod, da DNS blev forespurgt om den SRV-ressourcepost, der bruges til at finde en domænecontroller til domænet mitdomæne.dk:

Fejlen var: "DNS-navnet eksisterer ikke."
(fejlkode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

Forespørgslen var til SRV-posten for _ldap._tcp.dc._msdcs.mitdomæne.dk

De mest almindelige årsager til denne fejl er følgende:

- DNS-SRV-posten er ikke registeret i DNS.

- En eller flere af følgende zoner indeholder ikke delegering til zonens underzone:

mitdomæne.dk
dk
. (rodzonen)

Hvis du vil have yderligere oplysninger om, hvordan problemet løses, skal du klikke på Hjælp.

Hvad er det for noget ?:-)?

Lars
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2003 - 14:23 #1
Hvis du har en zone der hedder .dk så slet den. Det samme gælder hvis du har en zone der kun består af . (Punktum).

Slet zonen mitdomæne.dk.

Opret zonen mitdomæne.dk igen, vælg Active Directory-intetrated.

Under zonen mitdomæne.dk skulle der gerne være nogle zoner der ser sådan ud:

_msdc
_sites
_tco
_udp

Der er de zoner du manglede, eller var forkerte.

:-)
Avatar billede lobos Nybegynder
04. oktober 2003 - 19:12 #2
ok. Det vil jeg prøve. Men er der ikke en måde at "resete" det hele på. Nu har jeg jo kørt den ned til standalone server igen, da jeg alligevel ikke kunne få DNS til at virke. Men sunes mit gamle "domæne" spøger lidt rundt i DNS,en. Kunne ihertfald godt rænge til at få reset DNS efter mange forsøg på at oprette en DNS server. Er der en måde?

Lars
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2003 - 10:54 #3
Slet alle zoner
Slet DNS serveren
Slet folderen: C:\WINNT\system32\dns

:-)
Avatar billede lobos Nybegynder
06. oktober 2003 - 09:12 #4
reintallerede skidtet, men du får lidt point da det jo nok skal passe at det var det jeg skulle have gjort :-)
Avatar billede madsnb Nybegynder
13. januar 2006 - 23:50 #5
Jeg havde samme problem selvom alt var gjort rigtigt... Installere MS support tools og kørte en netdiag /fix

Ville bare lige skrive det så andre kan se den løsning hvis de sidder med samme problem!
Avatar billede chester Nybegynder
09. februar 2006 - 12:05 #6
Hej, har samme problem og synes det var meget fedt at du gad skrive en lille løsning til hvad du havde gjort.
Hvorom alting er, vill ejeg gerne have et linkt til de omtalte support tools:d
på forhånd tak
Chester
Avatar billede madsnb Nybegynder
11. februar 2006 - 10:45 #7