Avatar billede snqvsen Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Køb af ordenlige højtalere?

Hej allesammen, jeg har lige ået pengene tilbage for mit anlæg.
3000 kr, dem vil jeg så købe et nyt for. jeg ville lige hører om der er nogen der kan hjælpe mig lidt med at forstå det med forstærker osv. og hvilke højtalere man skal vælge.

Jeg havde jo et sorround system før, som var færdigsamlet.

Hjælp mig :D
Avatar billede dytti Novice
04. oktober 2003 - 02:15 #1
Jeg er ked af at sige det, men for 3000 kommer du ikke langt.
Det kan lade sig gøre at få et anlæg for pengene, men du må så regne med at kvaliteten bliver derefter.
Som tommelfingerregel kan du sige at forstærkeren skal koste det dobbelte af cd'en, og højtalerne skal koste det dobbelte af forstærkeren.

Men fortvivl nu ikke du kan være heldig at finde et godt tilbud.
Eks.
http://www.papkassen.dk/BuyAndSell/show.asp?adid=19413
Avatar billede Beach Mester
04. oktober 2003 - 07:51 #2
--->dytti
Er det ikke forkert at sige at man ikke kommer langt med et anlæg til 3K hvis man nu ikke har "brug" for mere lyd end det man kan få for de penge?
Jeg vil sikkert også stå og glå tosset på dit anlæg til måske 10.000,- når jeg nu har et til 50.000,- *S*
Det hele handler om behov og hvad man ny syntes at man vil bruge af penge på at få lyd. Om man gå efter Hi-end grej i den helt vilde klasse, eller man bare vil eje og være rigtig glad for at anlæg til 3K er vel egentlig spørgsmålet ligegyldigt.
Jeg kører i en Lambogini Murcielago, bruger elektrostathøjtalere på lokummet, har en knaldhytte på toppen af himmelbjerget, ryger ikke andet end cigarer fra cuba, spiser kun mørbrad til morgenmad, har 7 koner (en til hver dag), og drikker forøvrigt ikke Coca Cola, da jeg har vedtaget at man ikke må drikke det skidt man selv har opfundet *LOL*
Men derfor siger jeg jo ikke til dig at du ikke kan få en bil der kan transportere dig fra a til b for under 17.500.000,- osv. osv. osv..
Sorry, måske lidt for meget men kan sgu ikke lade være når folk begynder på den der (har selv gjort det) så.. Skal vi ikke bare hjælpe snqvsen med at se hvad man egentlig kan få for 3K?

--->snqvsen
Du siger du vil købe nyt anlæg for 3.000,-
Hvad skal du bruge det til, hvilke medier (bånd, cd, radio...) vil du kunne spille, hvor skal det stå (hvor stort er rummet i længde X brede)???

Kan starte med at anbefale dig at droppe en cd-spille hvis din computer står i nærheden af anlæget da du lige så godt kan bruge den cd du allerede har.
Har du en ADSL forbindelse kan du også godt droppe en tuner (radio) da de allerfleste stationer kan høres via nettet.
Se, nu er vi der nede hvor det er muligt at købe sig til noget som også kan spille ganske fino musik:-)

Men inden jeg kan hjælpe dig yderligere så må jeg lige have lidt svar på ovenstående...

//Beach
Avatar billede dytti Novice
04. oktober 2003 - 11:58 #3
beatch>> jeg ved ikke hvad mit anlæg har med sagen at gøre (har i øvrigt ikke kostet 10k), jeg lagde jo et link til et - syntes jeg, fornuftigt anlæg.
Men måske kan din browser til 100 000 ikke se links :-)
(sorry ku heller ikke la være)
Avatar billede Beach Mester
04. oktober 2003 - 17:31 #4
:-D
Avatar billede helmersen Nybegynder
05. oktober 2003 - 18:37 #5
Hvorfor ikke 14 koner? 2 koner til hver dag? :D  (Ej sorry)
Avatar billede Beach Mester
06. oktober 2003 - 08:16 #6
--->helmersen
Nej nej... 7 koner er nok, skal jo også passe mine 7 kærester, 7 elskerinder og  7 kokkepiger*ROFL*
Avatar billede snqvsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:55 #7
beach -> håber du stadig er levende, eftersom det er et stykke tid siden jeg sidst har skrevet.

Men jeg skal bruge det til at hører musik på.
Har ikke behov for en cdspiller, da jeg vil benytte mig af den der sidder i min computer, men forstærker og højtaler, og en måde at få lyden ud af min computer og ind i forstærkeren og ud af højtalerne.
Avatar billede snqvsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:57 #8
opretter et nyt spørgsmål, det her er dødt :-(
Avatar billede snqvsen Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:05 #9