Avatar billede blaa-hummer Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:02 Der er 4 kommentarer

Fejl fungerende IRC og FTP

Jeg har et problem.

Problemet består i at jeg pludselig ikke kan connecte hurtigt til IRC... Et problem der normalt klares med at åbne nogle porte, men de er åbne.. Dertil kommer der problemet at jeg ikke kan DCC via IRC.

En vidre kan jeg ikke bruge min ftp. Der kan ikke connectes til den udefra.

Problemet opstår pludselig og jeg har haft det før, nu er jeg bare træt af det. Når det først kommer bliver det ved. Altså permenent indtil jeg evt. formatere eller lign.

Router opsætningen er blevet tjekket at udbyderen og der skulle ikke være nogle problemet..

Altså går jeg ud fra det er en windows indstilling der er gået amok.. men hvilken.. Håber nogle kan hjælpe...

Skal måske siges at jeg kan sende via MSN

Kører: WinXP
Avatar billede squashguy Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:05 #1
jeg spørger måske dumt: det er ikke fordi du kører med dynamisk ip, og routeren så har valgt at give dig en anden end normalt?
Avatar billede blaa-hummer Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:31 #2
Nej, skulle jeg måske have husket at sige.. Har fast IP :]
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:28 #3
Hejsa

Du har heller ikke en eller anden firewall der kører, f.eks. den Win XP er født med eller en du selv har installeret ?

Har du husket at route/nat´te port 20, 21 til din FTP Server ?

Det lader til at du har hul ud, men ikke hul ind, så det er noget der spærrer på de porte du skal bruge til IRC og FTPServer.

/Sweet1
Avatar billede blaa-hummer Nybegynder
04. oktober 2003 - 12:35 #4
Som jeg skrev er problemet noget der er kommet pludselig... Jeg har fint kunne bruge både FTP og IRC før. Det er sågar gået væk engang fordi jeg skildte PC'en af og flyttede den... Så jeg er ret lost på hvad pokker det kan være..