Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:09 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Webshop med integreret regnskabssystem

er der nogen der ved hvor jeg kan købe/teste en proff webshop som har regnskabssystemet integreret så man ikke skal taste ordrene ind i regnskabet for at lave et faktura..

og ikke scannet.dk eller dandomain.dk den har jeg kigget på....

P
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 10:03 #1
Nu er regnskabet jo en hel del mere end at "lave et faktura", så mon ikke du i stedet skal lede efter en e-shop der kan integreres med et regnskabsprogram i stedet. Jeg tvivler på at nogen har bygget et helt regnskabsprogram ind i en e-shop.

Der findes f.eks. et e-handelse modul til C5 Light, http://www.conzern.dk/Helium.dll?ID=664.

Jeg kender ikke Scannet´s løsning særlig godt, men Dandomain´s løsning har mulighed for at du kan exportere indkomne ordre til en fil. Denne fil kan indlæses i et regnskabsprogram, f.eks. det lille Summasumarun (www.summarum.dk).
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 10:11 #2
Hej Ib (er du i DK? .-)

tak for det...  det er noget i den stil jeg leder efter... og håber der er andre der vil skrive om andre webshops..
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:11 #3
hva med ideen om at få en webshop tilrettet lige dit behov?
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:14 #4
hej B.

det er en god ide... men også meget dyr.. :-) jeg kan selv en masse asp/mysql og har en shop der virker fint... men at få den til at arbejde sammen med C5 feks. eller et andet regnskabssystem er ikke lige til...

Jeg leder efter en løsninger der ikke er for dyr.. .-)

men hvis du har et eksembel på noget du har lavet kigger jeg gerne..
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 12:19 #5
Det ændre ikke ved at fakturane også skal bogføres i et "rigtigt" regnskabsprogram, der skal laves moms-regnskab og være mulighed for at trække en balance ud til årsregnskabet.

Det er ikke nok at e-shoppen kan "lave" er faktura.
Den mest realistiske løsning er at man kan importere ordrene i et rigtigt regnskabsprogram, ellers skal alle ordre alligevel indtastes manuelt der.

Det er særdeles let at importere ordrene fra f.eks. Dandomain´s shop til Summarum´s kasseklade. Det gøres via en simpel kommasepereret ASCII-fil.
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:24 #6
Hej Ib.

Jo tak det er jeg med på men Dandomian koster også 999.- om mdr. og der er mange der bruger den og dens design ligesom Scannets... det var derfor jeg var på udkig efter noget andet...
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:25 #7
l_otto> Hvad er en ikke dyr løsning? Du skal bare finde en der kan, vi har en til 1000 kr i timen, det vil du sikkert betegne som dyrt og kan sikkert finde en billigere et sted i DK.

ib-rene-cairo> Det er derfor det er en god ide at få den tilrettet netop til l_otto behov, så vil dette blive muligt måske selv med personens egen shop
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:28 #8
l_otto> Du må se langt ud i fremtiden.. Regner du med at sælge så meget at det bliver et stort arbejde at lave faktura.. Eller regner du med at det tager eks. 2 timer om dagen at lave indskrive i regnskabsprogrammet.

Det er så 40-60 timer om måneden á min 100 kr i timen = 4000-6000 kr du kan spare ved at du fra start får den tilrettet og betaler måske 10-15K for det.
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:30 #9
Hej B.

Jamen du har ret....  og jeg er hurtig på tasterne... :-)

P
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:31 #10
:D  Okey så...
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 12:33 #11
l_otto >> Dandomains shop koster ikke "999.- om mdr." men 299 Kr. om mdr.
http://www.dandomain.dk/default.asp?menu=shop&page=/e-handel/webshop-prisliste.htm

Hvis du selv har kodet en shop i asp/mysql  må det være let at lave et lille script, der trækker ordrene ud fra databasen og gemmer dem i en kommasepereret ASCII-fil. Andet skal der ikke til for at kunne hente dem ind i et regnskabsprogram.
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:37 #12
hej Ib..

Jo men det er jo den med DK betaling jeg kigger på... og det er rigtigt nok, med at pille ordrene ud.. det havde jeg ikke tænkt på...
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 12:39 #13
Dandomains Dankort-modul koster 99,- pr. mdr. (299 + 99 = 398 Kr. pr. mdr.)
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:40 #14
okay.... hvad er det så den til 999.- kan mere ?

kan man lave sit helt eget design ? og bare tage koden og sætte ind ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:40 #15
Plus en aftale med PBS til små 1-2 K alt efter hvad man ønsker.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:43 #16
Som du kan i beskrivelsen...

DanDomain WebShop - Pakketilbud spar 25% !

299/mdr.
Eget domænenavn (www.deres-navn.dk)
10 e-mail adresser
50 MB serverplads
FTP adgang - mulighed for at lave egne sider
Fast pris, fri trafik(*) og ubegrænset omsætning
*Ved ekstrem stor trafik beregnes der trafikafgift.
Ubegrænset antal varenumre
Ubegrænset antal produktgrupper
Produktgrupper med undergrupper i op til 10 niveauer
Avanceret varevarianter
Eks. Farve/størrelse osv. Varianter kan have forskellige priser/tekst/billeder
Fri-tekst søgefunktion
Varekort med detaljeret beskrivelse af produkt
Mulighed for at udskrive varekort og "anbefal til en ven" funktion
Genkendelse af kunder. Shoppen husker navn, adresse osv.
Automatisk fragtberegning efter varevægt
Mulighed for betalingsgebyr som fast beløb eller % af købssum
Salgsrabat funktion - Angiv rabat som fast beløb eller % af købssum
Mulighed for flere stk. priser (f.eks 1 stk. & 10 stk. pris)
Aktiv indkøbskurv, der viser antal varer og den totale pris
Krydshenvisning til relaterede varer med foto
Mulighed for direkte køb af relaterede varer
Vis pris med eller uden moms
Sender automatisk detaljeret ordre e-mail til butiksejer
Sender automatisk ordrebekræftelse via e-mail til kunden
2 billeder pr. produkt
Ordre med mulighed for alternativ leveringsadresse
Lagerstatus med visning af symbol/tekst for status
Mulighed for "ring for pris" funktion
Vis/skjul varer og produktgrupper
Mulighed for dankort/visa/mastercard/eurocard betaling (DanDomain Betalingssystem)
Mulighed for kreditkort fra andre skandinaviske lande (Deltapay)
Shop designer - med avanceret skin editor
Redigering af farver, billeder, logo, baggrund osv.
Alle tekster i shoppen kan nemt rettes fra Administrationen
Avanceret ordremodul
Kundekartotek
Redigering af varer og shopopsætning
Metatags generator til søgemaskiner
Online hjælp/brugermanual
Styring af varer på forside
Avanceret tilbuds styring
Moms og valuta styring
Styring af Sprog, Lande og Valuta
Avanceret statistik modul
Statistik på henvisninger, søgeord, ordre, kunde top-30, varesalg top-30, vare top-30, produktgruppe top-30.
Oprettelse af egne betalings og leveringsmetoder
Og meget mere...

999/mdr.
Komplet WebShop som ovenfor incl. følgende moduler:
Import/Eksport modul
B2B modul
Sprog modul (1 ekstra sprog)
Rapport modul
PDF modul - produktbeskrivelse med PDF
Multibruger administrationsmodul
Maillist - op til 1000 e-mail adresser
DanDomain Betalingssystem (Dankort/visa/kreditkort)
Danske NetBetaling
Nordea/Solo NetBetaling
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 12:44 #17
l_otto >> F.e.s. "B2B modul", "Sprog modul", "Danske NetBetaling" og "Nordea/Solo NetBetaling"
Kik selv listen på det link jeg smed.

bacardil >> Der skal altid en indløsningsaftale fra PBS til, også selv om man laver sin egen shop.
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:44 #18
tak B .-)

det er bare mig der er dårlig til at læse ..-)

700.- ekstra om mdr. for en maillists .-) he
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:45 #19
ok, nu tror jeg vil alle skal til frokost.. tak for hjælpen....

P
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:46 #20
ib-rene-cairo> Rigtig mange gange tak for informationen, det var jeg så klar over, men det kræves stadigvæk og derfor nævnte jeg det.

l_otto> Du skal læse den billige beskrivelse som at nogle af tingene er ekstra og tillægsprodukter. Se det tidligere link der kan du læse alt.
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 12:49 #21
bacardil >> Hvis du vidste det, hvorfor nævner du det så i forbindelse med Dandomain´s shop?
Det er en udgift man har uanset hvilken løsning, der vælges, så den er irrelevant for sammenligningen.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:42 #22
ib-rene-cairo> Vil ikke engang bruge min tid på at svare dit indlæg.. Jeg kan ikke finde ord.. At du skal bestemme om andre syntes det er irrelevant for sammenligningen... Nej. jeg kan ikke finde ord om det..
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 13:49 #23
bacardil >> Jeg "bestemmer" ikke noget her. Undre mig blot over din arrogante kommentar 03/10-2003 12:46:57

Det er bare dit sædvanlige ævle-ævle-ævle
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:53 #24
ib-rene-cairo> Jamen så undlad dog at læse mine kommentar, hvis du har et problem med.. *kan kun grine af dig*
Avatar billede ALS Praktikant
03. oktober 2003 - 13:54 #25
bacardil >> Plejer også blot at ignorere dig, men i dette spørgsmål fylder du en del ;o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:58 #26
ib-rene-cairo> Selvom jeg fylder så kan man stadigvæk ignorere.. Ellers må du købe noget pro ting herinde der måske kan gøre det for dig.

Men lad os prøve at holde en ordenlig tone, når vi en MEGET sjælden gang skal kommentere hinanden. Har læst lidt i dine oprettet spm. det kan du til tider godt havde svært ved (at tale til andre med respekt - du skriver til tider så folk læser det somom du er mere end andre). Det er en ide at snakke pænt til alle om man kan lide deres kommentar eller ej.. At du syntes noget er irrelevant er ikke det samme som ejeren af dette indlæg syntes.

Det er min sidste kommentar til ib-rene-cairo i dette spm.
Avatar billede l_otto Nybegynder
03. oktober 2003 - 14:01 #27
nu giver jeg snart flere point... hvis jeg havde nogle.. hi
Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:10 #28
www.c5ehandel.dk - er måske en mulighed?
Avatar billede gephion Nybegynder
06. juni 2008 - 12:56 #29
Kig eventuelt på Jelling IT og deres Admind løsning, der kan man købe regnskabssytem med indbygget webshop og den pris vi fik tilbudt var rimeligt rar.

http://demo.combine.it/