Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:23 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

God firewall til Win98?

Jeg hentede ZoneAlarm (gratis versionen) ned for nogle dage siden, men den fucker bare det hele op. Jeg køre med Norton System Works 2000 kan det være grunden til der opstår konflikter?

Der ligger ikke en firewall indbygget i Norton System Works 2000 vel?

Findes der en gratis Norton firewall?
- Hvis ikke, hvilken firewall vil i så foreslå?

Jeg tænkte på at hente Sygate's firewall, men har hørt den skulle være ret kompliceret, passer det?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:27 #1
Prøv Tiny Personal Firewall (en af de gamle versioner, f.eks. 2.0) - den virker fint.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:28 #2
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 11:29 #3
Eller et lidt mere troværdigt link: http://www.devhood.com/tools/tool_details.aspx?tool_id=785
Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:13 #4
Kan du ikke prøve at svare på nogle af mine andre spørgsmål?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:19 #5
ZoneAlarm her kan man ikke selv foretage indstillinger - lukke porte.
Sygate firewall skulle efter sigende være god
Nej der findes ikke gratis Norton firewall
Nej der er ikke firewall i system Works det er i Norton Security at der ligger både firewall og Antivirus.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:20 #6
Jeg kan ikke sige dig om det er Norton System Works, der skaber problemer, men min erfaring siger, at det er ret sandsynligt.
Jeg mener ikke, at der er en firewall indbygget i System Works - så skal du have fat i Norton Internet Security, som indeholder Norton Personal Firewall.

Tiny Personal Firewall 2 er gratis (så vidt jeg husker), og den virker fint for mig. Den har også vundet diverse tests og er nem at finde ud af (sammenlignet med f.eks. Sygates).

Prøv at installere den og kør portscanningen på http://scan.sygate.com/ - så kan du se at den virker.
Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:50 #7
Understøtter Tiny Personal Firewall 2 Win98?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:54 #8
Ja. Læs et review af 2'eren her: http://www.pcmag.com/print_article/0,3048,a=22013,00.asp
Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:03 #9
Ok. Jeg går udfra du ikke selv kører med Norton System Works...men hvad bruger du så til at rette fejl osv. på din/e hardisk's?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:07 #10
Rette fejl? Har ikke været ud for at jeg havde fejl på mine harddiske :)
I hvert fald ikke noget Windows' Scandisk ikke kunne klare.
Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:19 #11
Ok. Kan du anbefale et godt freeware el. shareware AntiVirus program?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 13:21 #12
Ja, AVG Free Edition fra www.grisoft.com - fungerer rigtig godt og opdaterer selv over nettet.
Avatar billede znipestar Nybegynder
02. oktober 2003 - 14:05 #13
Tak for de mange gode svar.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:08 #14
velbekommen, tak for point:)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
02. oktober 2003 - 15:12 #15
jep, tak for point :)