Avatar billede duper Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:53 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Standard skrifttyper i browsere

Hej!

Der findes en liste af skriftyper som alle browsere understøtter. Tror det er en ca. 7 stykker, herunder verdena, arial, courier.

Jeg leder efter en kilde/dokumentation af dette og kan ikke rigtig selv finde det vha. søgning.

Håber I kan hjælpe og på forhånd tak for hjælpen :0)

/Sune
Avatar billede b.b Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:57 #1
Avatar billede skovenborg Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:07 #2
Det er nu ikke kun op til den enkelte browser, hvilke skrifttyper du kan bruge, men mere hvad for nogle skrifttyper man har installeret. Fx har jeg i linux ikke skriftyper som verdana og arial (kan godt få det selvfølgelig).
Avatar billede skovenborg Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:10 #3
http://www.w3.org/TR/CSS2/fonts.html#generic-font-families

Prøv at læse det. Det viser at man kan specificere disse fem skrifttyper, som er nogle browseren selv vælger (dog kan man godt lave dem om). De bruges altså hvis alt andet ikke virker.
Avatar billede duper Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:17 #4
Skovenborg: Kan du oprette et svar, så i kan dele pointene.

Det ser rigtig godt ud og var lige det jeg ledte efter :0)
/Sune
Avatar billede duper Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:26 #5
Nu når jeg også fik lidt hjælp på hvad jeg skal søge efter, fandt jeg dette link:
http://www.motive.co.nz/resources/webfonts.html

Der står:
"For a typeface to be used on your site (websafe) it must be available (installed) on the viewer's computer. The typefaces listed in the table below are installed with Internet Explorer for both PC/Windows and Macintosh operating systems."

Sans serif: Arial, Arial Narrow, Arial Black, Trebuchet, Verdana
Seri: Georgia, Times New Roman
Monospace: Andale Mono, Courier New

/Sune
Avatar billede skovenborg Nybegynder
01. oktober 2003 - 22:30 #6
svar :-)