Avatar billede henrik300 Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Win2000/pro

Efter et angreb af flere virus, har jeg nu fuldstændig formatteret (FAT) harddisken og indlagt Win2000/pro igen.
Systemet fungerer nu meget dårligt og Explorer giver forskellige fejlmeddelelser, og accepteter kun meget få komandoer. Hvad er der sket og hvad kan jeg gøre for at få det til at køre igen?
Avatar billede kenp Novice
01. oktober 2003 - 17:09 #1
hvis du har valgt fat (så er din harddisk på kun 2 gb) så jeg vil da anbefale at du vælger et andet format, også får din computer helt opdateret igen.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:12 #2
Det er ikke sikkert alle vira er væk, fordi du har formateret.
Den sætning hørte jeg en gang. Forslaget var, at fjerne eventuelle partitioner, oprette nye og derefter formatere igen.

/victor-1
Avatar billede henrik300 Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:29 #3
Harddisken er på 9 GB, og det fungerede fint tidligere. Jeg har slettet alle gamle partitioner og formatteret ny. Kan det være BIOS der er delvist ødelagt?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:52 #4
Ved ikke selv så meget om det, men har aldrig hørt at bios skulle kunne ta' skade.

/victor-1
Avatar billede fromsej Praktikant
03. oktober 2003 - 07:40 #5
Forfra, med fdisk og format.
Avatar billede henrik300 Nybegynder
03. oktober 2003 - 08:28 #6
Alt er nu afprøvet- omformatteret til NTFS - Windows igen lagt ind - og resultater er nøjagtigt som tidligere, hvor Explorer kører meget ustabilt og der kommer mange fejl. F.eks. kan jeg ikke mere kontrollere lyden, der selv skruer op til maximal styrke.Hvad nu????????
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:34 #7
Det lyder underligt, jeg er ening med victor-1. FDISK, format og NTFS. Forinden ville jeg dog opdatere BIOS. Løser det ikke problemet har du måske noget HW fejl.
Avatar billede henrik300 Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:37 #8
Hvordan opdaterer jeg så BIOS?
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
03. oktober 2003 - 09:43 #9
Hvad er det for en maskine? Nogle af de kendte er det let at finde en bios til, men ellers må du se hvilket motherboard du har og derefter gå ind på producentens webside. Skriv lige tilbage hvilket MB du har så skal jeg forsøge at finde en.
Avatar billede henrik300 Nybegynder
03. oktober 2003 - 16:05 #10
Det er en compaq pressario 5240 mewd AMD-K6 processor. Siger det noget om hvilket MB der sidder i den?
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
03. oktober 2003 - 19:37 #11
Næh... ikke umiddelbart, og Compac er jo opkøbt af HP  så det er ikke så let at finde ud af hvad der er indeni. Har du forsøgt, at lede på www.compac.com?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. oktober 2003 - 20:56 #12
Installer dette program, som fortæller dig alt om både hardware og software i din maskine.
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Og så lige til en anden gang, - lad være med at lægge svar selv og da slet ikke acceptere det, før du ved om alle andres indlæg ikke fører til noget du kan bruge.

/victor-1
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:22 #13
Victor - smart lille program.
Henrik 3000 - vender du lige tilbage når du har fundet ud af hvilken bios der er installeret?
Avatar billede ljunggren1 Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:32 #14
Her er også noget der måske hjælper dig videre: https://www.quickbase.com/db/6v74ue7a?a=q&qid=38
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. oktober 2003 - 09:39 #15
Det lyder som om du kunne have glæde af en driver CD til dit motherboard. Har du sådan en?
Avatar billede henrik300 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:09 #16
Tak for de mange gode råd.
Nej - jeg har ikke nogen driver cd til mit motherboard.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:39 #17
Vi har faktisk hele 3 5240'ere, den første, sidste og eneste. Dertil har vi også originalCD'erne, hvis du er rigtigt på den. Hvordan har du fået Win2k på den? Så vidt jeg husker blev den kun leveret med '98 og der blev ikke beskrevet support for andet hos Squmpaq. Har du opgraderet fra '98 til 2k, eller er du startet med en 2k installation?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:41 #18
Hvis du installerer det lille program som jeg henviser til, vil du ved at klikke på "Motherboard" kunne se links som leder dig dirrekte de drivere du skal bruge.
Download dem - gem dem - installér dem.
Din pc kan ikke fungere optimalt uden disse drivere.

/victor-1
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. oktober 2003 - 11:44 #19
"henrik300" - du skriver tak for de mange gode råd.
Ja det må du nok sige - du tog jo selv pointene :o)

/victor-1