Avatar billede aceymer Nybegynder
01. oktober 2003 - 15:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SOLIDWORKS problem

2 spørgsmål...
1: Findes der et program eller lignende der kan forbedre solidworks performance så det ikke suger så mange ressourcer...??
2: Mit solidworks bliver går nu og da ned på afslapningsmode, det bliver ekstremt sløv og den eneste måde jeg kan få liv i det igen er ved at... hold nu fast, starte task manager, så kører det helt perfekt igen, har andre haft samme problem og hvad er en eventuel løsning??

På forhånd tak for hjælpen
og fortsat god dag.
Avatar billede mwhas Praktikant
02. oktober 2003 - 10:16 #1
nu ved jeg ikke hvilke version af solidworks du bruger men i 2001plus kan du på følgende:

Tools>Options>Performance>Assemblies> sæt flue ben i "Automatically load parts lightweight" nu skulle der nogle gang komme nogle fjer på dinne parter det er fordi de kun er light (gør at hvis du har ændre en part bliver den ikke opdate i assablies før du trykker edit part så den bliver rød)

Du kan og sætte flue ben i "Remove detail during zoom/pan/rotate"gør at det så meget tomt ud inde i maskinen.

Hvor hurtig er din coputer og hvilke graftik har du i??? kan være det er for storer ting du laver til forlangsom puter :)
Avatar billede aceymer Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:13 #2
intel 2,4, 512 ram, 900 quadro..

Maskinen skulle sagtens kunne klarer det..

jeg bruger solidworks 2003...

Den sløveste omgang er faktisk, når jeg henter mine tegninger(fra en server), så tager det helt op til 1,5 time.. jeg ved det kan være båndbrede, men kan man så ikke bede programet om kun at hente de dele der skal arbejdes på???  forstå mig ret, hvis jeg har en sammensat tegning bestående af 10 andre, kan jeg så ikke bede den om kun at vise de tegninger jeg ikke vil arbejde med??
Håber du kan forstå hvad jeg mener...
Avatar billede mwhas Praktikant
03. oktober 2003 - 12:30 #3
Jeg sider på en P4 2000mhz med 1000mb ram og den køre solidworks fint godt nok 2001plus men skulle ikke være den storer forskel

Når jeg skal lave nogle stor tegninger tag jeg en kopi til mit c: drev og så arbejde der og når jeg tag hjem kopier jeg det op på server og overskriver det gammel  :)

hvis der er en del på netværke kan det god være svært for solidworks at arbejde selv om du har en god computer :(

En ting jeg har finde ud af solidworks 2001plus ikke kan lide er mange huller i en plade og tror heler ikke 2003 kan lide det :(
Avatar billede aceymer Nybegynder
29. december 2003 - 14:41 #4
Fandt selv løsningen...  Det var genvejen der skabte problemet på grund af en lille logfil den gemte på et andet netværk......  mystisk.. men løst :-)