Avatar billede syswatch Novice
30. september 2003 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Flytte et system til nyt hardware

Hejsa.
Jeg vil høre om man kan udskifte sit bundkort og CPU, unden at skulle geninstallere sin FreeBSD ?
Kræver det noget at lave denne operation, eller kan man bare gøre det ?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
30. september 2003 - 17:00 #1
Så længe du holder dig til samme chipsæt osv. er der ingen store problemer i det!
Avatar billede skwat Praktikant
01. oktober 2003 - 05:44 #2
Er måske rigtigt hvis du havde kørt win* men i FreeBSD så har du ikke noget problem, hvis du køre på generic.
Det er netop en af de fordele som man slår på, FreeBSD er 100% skalerebart.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 06:19 #3
Nu skal der jo ikke være en intern debat, men når manden ikke fortæller noget om han kører noget soecielt og han heller ikke fortæller om han vil benytte samme slags hardware som han har i, mente jeg det ville være klogere at skrive at der ingen storer problemer skulle være i det, Hvis han f.eks får en nyt bundkort med Onboard LAN og Lyd eller f.eks Firewire eller usb, Ville hans standard kerne da ikke skulle kompileres om igen ?
Og igen..nu taler du om Windows, ja så har du tildeles ret...
Men skrifter du dit bundkort og det er magen til det gamle. der vil der heller ikke i Windows være et problem i det
Avatar billede skwat Praktikant
01. oktober 2003 - 14:49 #4
andersbramsen, nej, det er jo netop det jeg giver dig ret i.

Naturligvis har han alle de problem stillinger som han har når man laver installation på en frisk maskine.
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
01. oktober 2003 - 17:10 #5
Oki...så er vi enige *S*
Så er det bare lige hvem der skal have point *G*
Det må jo næsten værer den som svarer først ikke ?
Avatar billede skwat Praktikant
01. oktober 2003 - 23:11 #6
Jeg er nu kold hvad angår point, men jeg mener nu stadig dit svar var forkert, ellers havde jeg ikke skrevet noget. Der er ingen grund til at holde sig til samme chipsæt.
Avatar billede syswatch Novice
06. oktober 2003 - 08:12 #7
Sådan.. tak for jeres svar/debat :-)