Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 16:15 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netværk efter et stykke tid.

Hej ...

Jeg har fået et problem med mit hjemmenetværk - det virker fint det første stykke tid, men så pludselig stopper al aktivitet, og jeg kan finde disse fejlmeddelelser i logbogen.

"Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen 62.xxx.xxx.xxx for  netværkskortet med netværksadressen 0007951xxxxx."

og

"Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværket (fra DHCP-serveren) for netværkskortet med netværksadressen 0007951xxxxx. Der opstod  følgende fejl:
Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat forsøge at få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP)."

Jeg har Stofanet, og computeren kører med Win XP.

Håber der er en der kan hjælpe. Fejlmeddelelserne kommer på både den bærbare og den stationære.

Med Venlig Hilsen
Martin Callsen
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2003 - 16:22 #1
Kontakt Stofanet og forklar deres support at du ikke får fornyet din IP lease når leasen skal fornyes...

Kender ikke umiddelbart noget du selv kan gøre. Muligvis noget autosensing...
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 16:44 #2
Umiddelbart synes jeg faktisk det lugter mere af en firewall (evt. den
indbyggede i XP?) der blokerer for DHCP. Mit forslag vil være at
forsøge at disable eventuelle firewall applikationer og konstatere om
problemet stadig opstår.
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 16:45 #3
he he ... elsker kundeservice ... har lige talt med Stofanet som konstaterede at det er min firewall som blokerer, og derfor kan de ikke hjælpe. De yder ikke support på firewall'en, så nu er jeg lige lang, for min firewall er sat op til at tillade DHCP så jeg kan ikke se hvordan det skulle være den.

Nogle god råd ?
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 16:48 #4
Windows' egne er ikke aktiveret, så det kan heller ikke være den.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. september 2003 - 16:50 #5
kan du ipconfig /renew uden firewall? hvis ikke, er det jo ikke her problemet ligger.
Avatar billede squashguy Nybegynder
29. september 2003 - 16:51 #6
jeg har dog heller aldrig haft problemer med xp's firewall og dhcp
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2003 - 16:52 #7
Firewall og DHCP kan være noget rigtigt skidt. Årsagen er at firewall er bundet til et IP nummer. Når kortet initaliserer har det ikke noget IP nummer, og firewall reglerne for IP nummeret kan så ikke tillade noget. Dette gælder måske ikke for alle firewalls, men problemstillingen skulle være oplagt.

Hvilken firewall kører du med?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 16:52 #8
så prøve lige at disable den firewall som du har for at konstatere om
problemet stadig opstår.
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 16:53 #9
Zonealarm Pro
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2003 - 16:55 #10
Husk lige at smide alle sikkerhedsopdateringer på Windows først, så du ikke står med et blaster angreb eller lign om 1 minuet :-)
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 16:56 #11
*G* er gjort for lang tid siden ... kunne ellers være kønt ...
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 17:27 #12
okay ... nu har den kørt uden firewall i et stykke tid, og den har ikke beklaget sig. Hvad gør jeg så nu ? finder en anden firewall eller ?

forslag anyone ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 17:29 #13
næ det er ikke nødvendig, du skal bare enable DHCP i din firewall, jeg kender ikke til zonealarm men man må kun tillad det med DHCP et eller andet sted..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 17:37 #14
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 17:52 #15
Jeg har givet den lov til sende via DHCP på den stationære - men det virker ikke ...

på den bærbare har jeg deaktiveret firewall'en og der er ingen problemer mere ...

hvilken firewall bruger du / vil I anbefale ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 17:57 #16
jeg bruger den
indbyggede i XP, og den er udmærket
Avatar billede callsen Nybegynder
29. september 2003 - 17:59 #17
er der mulighed for at indstille den ?
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 18:01 #18
den tage alt, men jeg vil ikke udlukke at der er andre firewall det er også udmærket, som McAfee Personal Firewall
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 18:03 #19
ja der. under instillinger efter du sæt en hak foran aktivere....
jeg prøve at finde et link..
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 18:07 #20
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 18:12 #21
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 18:17 #22
stædig ikke noget på dansk..
http://support.microsoft.com/?kbid=320855

men lige til at nævne at den firewall er internet connection firewall (ICF)
den beskytter mod alt internet angribe, så kan man indstille til at tillad noget port og programmer...OSV.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
29. september 2003 - 19:20 #23
takker for pointene...