Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
28. september 2003 - 22:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC fryser eller går ud af spil

Jeg har et problem med min PC.
Når den skal loade et spil så fryser den og hvis spillet endeligt kommer igang så går der maks 10 minutter så fryser den eller hoppe ud i windows ,, starter jeg så spillet op igen går der maks 30 sek så hopper det i windows eller også fryser den...
Jeg har installeret windows om flere gange og jeg har prøvet andre drivere.
Er det mit bundkort eller mit grafikkort der er brændt af måske

Mit bundkort er et ECS K7VTA3
og GFX kort er et Geforce 4 MX440
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. september 2003 - 22:32 #1
Det lyder som et varmeproblem. Kontroller at dine blæsere sidder ordentligt og har du ikke køling på dit grafikkort, så køb en køler og monter, det er ikke så dyrt
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
28. september 2003 - 23:41 #2
jeg har køling på og der er kølepaste under det hele
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. september 2003 - 11:48 #3
Du kunne jo prøve at låne et andet grafikkort og se om det hjælper. Så har du prøvet udelukkelsesmetoden.
Det kan også være dine ram, der ikke har det så godt. Prøv, hvis du har to ramblokke, skiftevis at tage dem ud.
Ellers prøv www.memtest.com
Avatar billede scrambler Nybegynder
29. september 2003 - 16:00 #4
Det lyder helt klart som et varmeproblem. Hvad er temperatur på CPU og motherboard? Når du har et GF4 MX burde varme på den ikke være det store problem, specielt hvis der er tale om aktiv køling. Men prøv evt. at hente SiSoft Sandra her:

http://www.benchmarkhq.ru/fclick/fclick.php?fid=49

Med denne kan du køre såkaldte burn-in tests på hver enkelt komponent (grafikkort, CPU, ram osv.). Den stresser simpelthen hver del enkeltvis så du kan se hvornår det er PC'en går ned. Dette kan muligvis afsløre hvilket komponent der er problemet.
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
29. september 2003 - 17:27 #5
ok jeg prøver lige engang og ser hvad der sker
Avatar billede rasmussen77 Nybegynder
02. oktober 2003 - 20:01 #6
hmmm det var mit bundkort der var stået af
Avatar billede scrambler Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:12 #7
hmm
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:16 #8
Det er god kotume at dele lidt ud af pointene som tak for hjælpen.
Du behøver ikke give dem alle ud, men man kan godt sikre sig at alle gerne vil hjælpe dig en anden gang....