Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 16:12 Der er 31 kommentarer og
2 løsninger

Palit Daytona problemer??

Er der nogen der har erfaringer med Palit Daytona grafikkort?
Jeg har selv haft et Palit Daytona Geforce FX5200 som stod af men der var også kun passiv køler.
Jeg ville godt have et FX5600 men ved ikke om jeg tør at købe et fra Palit.

Inde på edbpriser er der delte meninger om dette mærke.

Jeg vil meget gerne høre jeres råd!
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 17:18 #1
tjaa...jeg har et Daytona gf 3 Ti200 og har aldrig haft problemer med det! På edb-priser er de altid uenige *gg*
Avatar billede tkmbh Nybegynder
28. september 2003 - 17:43 #2
Ja det er de. Det er bare lidt skræmmende at der var en anden der havde haft samme problem som mig.
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 18:37 #3
har også passiv køling på mit kort....det har meget at sige om man ved hvordan man monterer kittet.....propper man f.eks. for meget kølepasta på, virker det isolerende og GPU´en futter af......
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 18:38 #4
endvidere skal man have et ret godt airflow i kabinettet....det er ikke alle der lige tænker over det/ved det!
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 18:39 #5
Jeg har 5 af slagsen :-)

Mit råd er HOLD DIG VÆK FRA PALIT! :-)

Der er alt for stor fejl procent på de kort!

Skal du have en G4 så hold dig til Asus eller MSI
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 18:40 #6
En anden ting er at det IKKE er nødvendigt at have passiv køling på de kort!

Bliver det for varmt kan du evt prøve denne driver http://www.nvidia.com/page/search.html?keywords=40.72

Fjern den gamle via tilføj/fjern>> genstart pc og lade den finde det den skal. Derefter installere du den nye
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 19:17 #7
ird -> kommer vel an på hvad man vil om der skal passiv køling på ikke?
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 20:18 #8
Ja klart :-)

Men skulle ikke gerne være nødvendigt
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. september 2003 - 20:24 #9
nejnej...men jeg er eksempelvis ekstremt følsom overfor de blæsere der sidder på geforce's kort....synes de hyler helt vildt.....derfor valgte jeg den lydløse løsning..!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. september 2003 - 07:48 #10
Der var passiv køling på mit kort fra starten af. Det var ikke noget jeg selv satte på.
ird du skriver HAR 5 af slagsen, mener HAR HAFT? og har du stadig nogle? er det FX5600?
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
29. september 2003 - 09:20 #11
Jeg har et GeForceFX 5600 fra Palit og det virker perfekt... har prøvet at sætte det op i en projektor 1024*756 og det er nemt at konfigurere. Det har en perfekt ydeevne i diverse spil.. TOP NICE GFX :D kan varmt anbefale det der er heller ikke problem med varmen
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. september 2003 - 10:30 #12
Spiller du meget koerner.dk?
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
29. september 2003 - 11:14 #13
Ja jeg har næsten altid min pc tændt og spiller 3-4 timer om dagen... Det virker til UG :)
Avatar billede ird Praktikant
29. september 2003 - 13:24 #14
Ja har dem stadig!
og har et Fx5600
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. september 2003 - 13:44 #15
ird> og det har du ikke problemer med pt?
Avatar billede ird Praktikant
29. september 2003 - 14:38 #16
Jo døjer med lidt periodiske fejl!

Det er ikke så galt med netop dette kort men mere med G4 ti 4200 modellerne
Avatar billede tkmbh Nybegynder
29. september 2003 - 15:04 #17
Jeg ved sku ikke om jeg tør købe et, men det jeg ville have skulle jo være et FX5600. Hmmm det må jeg lige tænke lidt over...
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
29. september 2003 - 18:54 #18
Det er et perfekt grafikkort har ikke set skyggen af problemer det kører bare derudaf'' Nemt at opdatere og konfigurere
Avatar billede ird Praktikant
29. september 2003 - 19:01 #19
bare du ikke vælger det fra palit er der intet er være nervøs for
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
29. september 2003 - 19:03 #20
der er så intet i vejen med det fra Palit
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 16:20 #21
Det er der med de andre fra palit
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
30. september 2003 - 17:14 #22
jamen det er jo ikke de andre manden vil have ? det er et GF FX 5600 så det kan han sagtens købe
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 17:19 #23
Snakker bare at den erfaring jeg har ok koermark!!

Palit har ikke gode ry, men det er ikke mig der skal handle.
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
30. september 2003 - 17:21 #24
nej nemlig
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 17:26 #25
Det er bare sjovt nok at de fire andre kort fra palit jeg har indeholde fejl! og alle mine venner der har kort fra det firma klager over dette mærke!

Gider ikke dette tovtrækkeri med dig koerne.dk men til opretter vil jeg bare sige tænk dig om inden du invistere! Mit valg ville klart være et Radeon 9500pro og derover. Skulle jeg vælge kort af mærke Nvidia ville jeg vælge kort fra MSI eller Asus
Avatar billede tkmbh Nybegynder
30. september 2003 - 17:58 #26
Jeg takker for jeres hjælp og erfaringer.
Det er sku altid svært om man skal tage det billigste og så håbe på at lortet holder eller vælge en dyrere løsning.
Tak herfra ihvertfald.
Avatar billede ird Praktikant
30. september 2003 - 17:58 #27
Skulle det være en anden gang :-)
Avatar billede koerner.dk Nybegynder
30. september 2003 - 18:08 #28
Ja det var meget sjovt (Go Palit) ;)
Avatar billede maped Nybegynder
30. september 2003 - 22:56 #29
ird> det kan godt være jeg spørger dumt, men for to dage siden anbefalede du da grafikkort fra Palit.

http://www.eksperten.dk/spm/406796
Avatar billede maped Nybegynder
30. september 2003 - 22:57 #30
har du ændret mening på to dage
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 06:44 #31
Siger bare der er stor fejlprocent på dem!

Brug mit svar eller ej op til dig
Avatar billede maped Nybegynder
01. oktober 2003 - 08:05 #32
jeg kender ikke noget til, hvor stor fejlprocenten er på dem.Jeg syntes bare det er lidt underligt, at du anbefaler dem den ene dag, men ikke den næste.

Men det er jo op til dig
Avatar billede ird Praktikant
01. oktober 2003 - 09:19 #33
Nej det er op til dig!

Hvad du køber er ikke min sag, men jeg giver bare min egen erfaring til dig,så brug den eller ej