Avatar billede radeonfreak Nybegynder
28. september 2003 - 10:55 Der er 12 kommentarer

clocking når cpu fre er locked

er det muligt at clocke når cpu/bundkort understøtter hyper threading. cpu: ip 4 2,8 ghz 800 mhz fsb nw. bundkort: asus p4p800-wm, i865G, ddr3200. (kører 2 x 512 dualram 3200 mhz 800 mhz fsb).

problemet er cpu freq er :locked ...er der nogen muligheder for at ophæve dette. har prøvet at dl diverse flash bios der understøtter dette kort ..

what do i do ??
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 10:57 #1
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 10:58 #2
http://www.sysopt.com/ocdatabase.html

Disse sider bruger mine venner når de sidder fast!

Plejer at komme svar promte
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. september 2003 - 10:59 #3
En P4 har permanent låst multiplikator = du kan glemme at ændre på den, nogensinde ;o)

FSB'en skal i vejret og så sker der ting og sager :o)
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
28. september 2003 - 11:02 #4
hvordan kommer jeg så ind og piller ved fsb ??
Avatar billede gf400 Nybegynder
28. september 2003 - 11:15 #5
jeg har et jumper free bundkort!!:D
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
28. september 2003 - 11:30 #6
synes ikke jeg kan læse nogensteder i manualen .. hvordan man kan pille ved fsb..
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
28. september 2003 - 18:48 #7
Tjah... Gå samtlige menupunkter igenne, indtil du finder noget i retning af "FSB", "Front Side Bus" eller lignende!

Evt. noget hvor der står "400Mhz" ;o)
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
29. september 2003 - 18:56 #8
der står dram 400 ja.... og i opstart 400 mhz ... det er alt
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. september 2003 - 12:50 #9
Godt nok... Det må du jo ku' ændre på :o)
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
30. september 2003 - 19:05 #10
ja til mindre værdier .. mener det er 266 og 320 .... det er der jo ikke meget ved :/
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. september 2003 - 23:07 #11
Nej, det må jeg jo give dig ret i!!! *G*

Hmm... Jeg tror du skal lede efter en OC-BIOS!

Hmm... Prøv at oprette en profil og et topic på http://www.ocworkbench.com/ Det er lige mit bedste bud!
Avatar billede klavil Seniormester
09. oktober 2003 - 19:40 #12
På dit P4P bundkort, går du ind i bios- ind i advanced, vælger - Vælger jumperfree config - Der inde står der "Standard" - Skifr med + og - og vælg "Manuel". Nu er du inde hvor du kan vælge CPU fsb, Ram hastighed, grafikkort hastigheden. Som standart står fsb på CPU til 200 Mhz. Hvis du prøver at køre den ligeså stille op på fsb, så skulle der ikke ske noget. Hvis det går i ged, så læs i bogen hvordan du resetter bios ( gøres ved at flytte jumper 1-2 til 2-3, samt pille det 3Volts batteri ud, inden du flytter jumperen)
Håber det kan bruges, men pas på. Lad mig lige høre hvordan det går, da jeg har samme bundkort og har ødelagt 2 ved at OC ( det viste sig at der var fejl på bundkortet, men....)