Avatar billede treypocca Nybegynder
28. september 2003 - 10:42 Der er 6 kommentarer

Updatering af firmware

Hej alle

Jeg en lumatron DVD40k2, den kan ikke afspille S-VCD kun alm. VCD. Derfor mit spørgsmål - er det muligt at updaterer soft/firmwaren i afspilleren så den understøtter S-VCD formatet?
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 10:49 #1
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 10:50 #2
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 10:53 #3
Jeg har ikke fundet til akkurat den type dvd-afspiller du har men prøv dem her alligevel..

DVD51K3 1. Open the CD drawer.
2. Press <Setup> on the remote and right arrow to get to the 'preferences' screen.
3. type 1379 and you are in the region setup.
4. Use 'arrow up' to change the regioncode (0=All).

DVD-20K1 1. Using the remote control, key in the follwoing: Setup, Stop, Skip Back (|<<), Skip Forward (>>|).
2. You are now taken to the hidden Region + miscellaneous setup menu.

DVD-320 1. Open Tray.
2. Press 'Setup'.
3. Choose 'Custom Setup'.
4. Press "3333" on the remote.

You're now in a secret menu where you can choose which region to use or if you want the player to be region free.

Prøv dem ellers skal jeg lede lidt mere hvis det ikke fungerer
Avatar billede treypocca Nybegynder
28. september 2003 - 11:02 #4
Undskyld mig, men du har vist ik helt læst og forstået mit spørgsmål:-) Jeg har en kodefri afspiller, men den understøtter bla. VDC. Derfor spørgsmålet om man via en software opdatering kunne få den til at understøtte S-VCD, da kvaliteten jo er noget bedre eller det er nødvendigt at købe en ny DVD afspiller.
Avatar billede ird Praktikant
28. september 2003 - 11:05 #5
Nåå så mistolkede jeg nok! :-)

Det er jeg ret sikker på du ikke kan, men tør ikke sige det 100%

En ny afspiller koster i dag jo heller ikke ret meget. Har selv lige købt en til 695 :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2003 - 11:44 #6
Du kan ændre header'en på din SVCD, så din DVD afspiller tror det er en VCD.
Det virker på de fleste DVD afspillere, medmindre bitraten er for høj på din SVCD. Hvis den er det, er der ikke andet at gøre end at re-encode din film med en lavere bitrate, hvilke vil betyde dårligere kvalitet.

Men prøv tricket - her er en guide:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/40078