Avatar billede faramir Nybegynder
28. september 2003 - 02:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Håndtegnings-forudsætninger for 3D-animatoruddannelser??

Hej eksperter!

Det er måske et lidt mærkelig spørgsmål men jeg vil gerne høre om nogle af jer kan sige mig om man egentlig behøver at have ekseptionelle håndtegnings-egenskaber for at uddanne sig til 3D-computeranimatør?
Håber I vil svare og evt fortælle lidt om jeres erfaringer inden for området...

På forhånd tak!
Avatar billede bentn Nybegynder
28. september 2003 - 02:47 #1
Som gammel animator, og med bekendte i branchen er det en god baggrund at havde.Fordi den træning du for der giver dig en utrolig "know how" for animaton.
Du vil vide, hvordan du laver bevægelserne som giver den karrakter, personlighed, charme, osv og lære de forskellige former for animatoner der er.Det kan et 3D program ikke vise eller lærer dig. Det skal du selv træne dig til, og ligge i dit 3D arbejde.

Mange 3D animator går jo også på kursus for at lære de ting, så de kan overføre
det i deres 3D animaton.- Jeg har selv kigget meget på folk i byen, fugle og andet, for at studere hvo'n de bevæger sig, opføre sig, gået til animatons kursus for der igennem at videre bringe det i mine animations scener.

Kan du tegne det så ved du jo også bedre hvordan du skal bygge det op i et 3D program.
Så jo mere du ved om at tegne og hvordan du for det rigtige skuespil from så
det rammer, jo bedre.- Det er en god erfaring du kan vider bringe over i din 3D animation.

pøj-pøj...
Avatar billede zerohero Nybegynder
28. september 2003 - 14:32 #2
Jeg er ved at tage en uddannelse som "Computer Game Designer", Der har vi selvfolig ogsaa "3D Animation" som fag. Her paa universitetet ER det et krav at kunne haandtegne... men jeg ved desvaerre ikke, hvad kravene er i Danmark!!!

ZeroHero
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. september 2003 - 23:05 #3
Nu har vi jo ikke den vilde tradition for 3d uddannelser her i Danmark.

På Digital Media feks som uddanner grafikere og animatore er der ingen forudsætninger, du skal bare møde op.

Men tror i det virkelige er det nok en god ide at kunne.

Hos nogle af de private firmaer her i landet underviser de i tegning også, så det viser vel de ligger vægt på det nok.

Det kommer vel også an på hvad du skal animere. Visualisering som jeg gerne vil arbejde med i fremtiden er tegning ikke så vigtig igen, men selvfølgelig at kunne lave en skitse er ikke af vejen, også gerne en man kan se hvad forestiller ;)