Avatar billede salias Nybegynder
26. september 2003 - 10:25 Der er 2 kommentarer

HD/system Crash - data slettet eller kan de reddes?

Efter køb og installation af ny HD, var der plads til oprydning og defragmentering af den gamle, som windows XP er installeret på. Her slog jeg firewall og virusshield fra, for at frigive ressourcer, og jeg var jo ikke på nettet. Well.. indtil min kæreste tog computeren i brug og tilkoblede nettet.
I tidsrum på ca. 3 timer har PC'en stået piv åben for angreb.
Efter at have opdaget dette, kørte jeg TrojanHorse Scan - uden fejlmelding og forsøgte derefter at køre sikkerhedsopgraderinger fra microsoft.com
Under sikkerhedsopgraderingen gik PC'en i sort (pauseskærm tilstand)
Efter et tryk på en vilkårlig tast, genstarter computeren og Kisen er udbrudt.
Non system disk error.
Booter op med en Win XP CD.
Hvorefter jeg opdager, at partitionerne på HD stadig er der, men systemet indikerer, at de ikke er formateret. (kan ikke se noget data på dem)
Herefter formaterer jeg partition 1 = C:\ og installerer win XP på ny.

Nu er spørgsmålet så: Er der nogen måde hvorpå jeg kan redde data fra partion 2 dvs. d:. Den står fortsat urørt efter uheldet.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
26. september 2003 - 11:47 #1
http://www.runtime.org/gdb.htm Get data back prøv dette prg. som skulle kunne finde alle dine data også på en formateret harddisk.
Avatar billede simonvalter Praktikant
26. september 2003 - 12:53 #2
du kan hente
disk investigator http://theabsolute.net/sware
file recovery http://pcinspector.de/file_recovery/download.htm
lost and found (dos)
alle gratis
alt om data har haft en artikel om det i denne måned
vinderen blev
get data back for fat/ntfs http://runtime.org
men det koster 70 USD

men du skal passe på med at overskrive nogle data .. sker det kan der ikke gendannes.
så instaler ikke mere end nødvendigt. programmet skal helst hentes og instaleres til en anden partition
men du kan da tage chancen hvis du ikke har muligheden for det og håbe på at der ikke bliver skrevet på nogen af de data du vil gendanne .. hvis det ikke allerede er sket ved instalationen af windows xp.