Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 22:17 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

kopiering af tekst

jeg har en side med tekst som jeg ikke vil have andre at kopiere men de må godt se den bare ikke kopiere den fra min side hvad gør jeg ?????????
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 22:33 #1
intet.. du kan på ingen måde forhindre at folk stjæler dine tekster..

her er et par metoder til at kopiere teksten..:

* siderne bliver cachet på computeren
* copy & paste
* sourcecode/kildekoden
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 22:35 #2
..og hvis det lykkes dig at sikre teksten (hvilket er umuligt) kan de stadig tage screenshots og derefter skrive teksten i Notepad.. hvis de altså er SÅ desperate.. :)

sorry.. det kan ikke la' sig gøre.
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 22:53 #3
Jeg kan lave det til et billede.. Men de kan jo stadig gøre det med notepad hvilket jeg IKKE regner med de gør.. Pga de smider det ind i en anden tagwall.. Men.. Kan jeg ikke gøre noget andet end at lave det til billeder?
Avatar billede timealert Nybegynder
25. september 2003 - 22:56 #4
Lave PDF filer, men det virker ikke skide godt på nettet, da de skal hentes hver for sig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 22:57 #5
de kan også download dine billeder..
kort sagt: alt hvad du gør tilgængeligt, kan downloades..
Avatar billede superanden Nybegynder
25. september 2003 - 22:57 #6
Nope der er ikke det store at gøre altså , jeg kan lave et script til dig der disabler keyboard tasterne C og V og retjreklik med musen, men de vil så kunne hente det fra din kildekode.. men så er det i hvertfald ret sikret..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 22:58 #7
timealert> det nytter heller ikke noget.. pdf filerne kan downloades eller åbnes direkte i browsere.. derefter kan man markére og kopiere teksten.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 22:59 #8
superanden> jeg tvivler på at det virker i andre browsere end Internet Explorer :)
Avatar billede superanden Nybegynder
25. september 2003 - 23:01 #9
thesurfer du har ret.. der er ikke noget at gøre, jeg ville også foreslå billeder, men nu spurgte han bare om andre muligheder end billeder så gav jeg ham en og timealert...

men jeg støtter op om ideen til Billeder
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 23:01 #10
superanden > Jeg kan virkelig godt li' din idé.. Kan du lave det der script?

Og kan man ikke gøre det der i ASP hvor det er noget med at noget text forsvinder i kildekoden? Eller er det et lidt specielt område?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 23:04 #11
elmar> hvis teksten vises i browseren, kan det kopieres end via selve vinduet, eller via kildekoden..

hmm.. jeg lyder lidt pessimistisk, ik? :) men er bare realistisk..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 23:04 #12
hmm.. der er noget galt med mit keyboard.. det laver stavefejl..
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 23:07 #13
Jaja.. Men de er næsten det modsatte af computernørder.. De skal sikkert kæmpe sig til computeren.. Så jeg tror ikke de ved hvad kildekode overhovedet er.. Så det med at disable C - V og højreklik ville da være nice
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 23:15 #14
Laver i lige det script  til mig ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. september 2003 - 23:17 #15
man kan disable både tasterne (C og V) og højrekliks menuen.. men du kan ikke disable selve hoved menuen som ses i toppen af browser vinduet..

så skal du hen og åbne et nyt vindue med teksten i, og fjerne menuer, toolbars, adressbar osv..
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 23:18 #16
Ligemeget.. Vil bare det script :)
Avatar billede elmar Nybegynder
25. september 2003 - 23:58 #17
laver du mig lige et sådan script :)
Avatar billede elmar Nybegynder
29. september 2003 - 22:13 #18
Laver lige en anden hvor kategorien passer lidt bedre :)
Avatar billede elmar Nybegynder
29. september 2003 - 22:16 #19
Avatar billede collin Nybegynder
19. oktober 2003 - 23:55 #20
Hmmm... Hvad vil man gøre ved at de har papir og blyant på skrivebordet?