Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
25. september 2003 - 22:13 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Eksempel på 3D

Hej,

Jeg står og skal bruge et eksempel på en 3D tegning af nogle kontorer med skråt oppefra. Kontorerne skal ikke indeholde detaljer såsom døre, møbler osv.

Er der nogen, der kan hjælpe med et link?

VH

Anders
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 02:22 #1
welll

hvis du kan forklare lidt bedre hvad det er du vil kan det jo være man kan lave det.

en lille blyant skitse eller noget lignene kunne da hurtigt gøre underværker i mit 3d program :)

MVH

MIS
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 09:12 #2
Hej igen,

Jeg ved godt at det er en svær opgave - ja måske umulig ;-) Det jeg leder efter er nok eksempler på kontorer i isometrisk perspektiv. Anyway - hvis nogen har nogle links, kan det være at vi kan arbejde os frem mod det vi leder efter.

VH

Anders
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 10:46 #3
du sagde da at det er skråt oppe fra,

isometric er nårmalt set lige fra en lige vinkel uden perspektivering
altså lige forfra lige fra siden eller lige oppe fra

kan du ikke lave en skitse hurtig i et tegne program eller med en blyant af hvad det er du drømmer om
så kan jeg prøve at kigge på det.

mvh

mis
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 14:07 #4
Jeg kan desværre ikke tegne det, men hvis man forestiller sig en normal plantegning af en bolig, så skal der "bare" noget perspektiv og vægge på.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 14:12 #5
hehe alle kan tegne
åben ms paint og tegn en streg for væge set lige oppe fra
teg en en streg ud for hver dør du vil have og send det billede til info@trhlogos.dk

MIS
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 14:16 #6
LOL - mail på vej.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 14:17 #7
vil du have specielle farver på vægene osv elle andre ting som et bord eller lignene så skriv og tegn det med

MIS
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 14:23 #8
nej, ingen detaljer kun huller til dørene og evt. til vinduerne.
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 14:29 #9
du har selv post :)

MIS
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 21:16 #10
Smider du et svar?
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 21:48 #11
det kan jeg da godt :)

MIS
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. september 2003 - 21:49 #12
vi andre vil også gerne se
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
26. september 2003 - 21:50 #13
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. september 2003 - 22:12 #14
tak ;)
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 22:53 #15
ka michael k det er ikke meget

men det er det han vil have, som jeg fik skitser på mail på ;)

mvh

mis
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. september 2003 - 23:16 #16
jaja det sku fint nok, ville bare lige se, det skal man jo altid når nogle har lavet noget :)
Avatar billede mismis Nybegynder
26. september 2003 - 23:40 #17
ja da klart, der er heller ikke så mange 3d galleri forums i danmark så det gør noget :(

og renpiled.dk , det 9 ud af 10 uploader der er ikke lige min kop tee,

kunne godt bruge et par flere forums hvor man kunne udveksle erfaringer og holde små 3d net partier osv.

MIS
Avatar billede michael-k Nybegynder
26. september 2003 - 23:55 #18
the one and only 3dmaxer hvad mere forlanger du ;-)
Avatar billede mismis Nybegynder
27. september 2003 - 00:01 #19
jeg ved godt at 3dmaxer eksistere, og ikke at jeg bedømmer folk der køre 3dsmax , det er nærmere den anden vej, jeg er  endda meldt ind der så vidt jeg husker men jeg er nok også næsten den eneste lightwave 3D bruger der er der inde så,
så er der jo ikke meget sjov når andre laver korsets tegn for ens ansigt :)

MIS
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. september 2003 - 00:03 #20
okay de har da lavet en lightwave kategori, det er ved at være et stykke tid siden :)  men aktivitet der i skal man vist lede længe efter, men der er da nogle der skal starte. Udspred rygtet om det du syntes er fedt og andre vil sikkert gå den vej, se bare maya der er ved at være en del derinde der bruger maya :)
Avatar billede mismis Nybegynder
27. september 2003 - 00:08 #21
ja det ved jeg men det er jo også den vej de fleste går
nu da det skulle være det smarte.

bare synd at 7 ud af 10 ikke har den legal.
men stadigvæk alle programmer fungere forskeldigt
og det er jo desværre et kendt fenomen at max bruger syndes at max er det eneste i verden forde det er  det de bruger om så de er gode eller ej tilat bruge det, ren og skær forde de ikke har kenskab til hvad andre applicationer kan.

men max er jo mere kendt i danmark siden autocad og 3dstudio 4 i sintid.

MIS
Avatar billede mismis Nybegynder
27. september 2003 - 00:14 #22
sidste post i 3dmaxers forum er lavet 10 martz 2003

det er lidt tid siden og der er kun 3 posts ialt :)

MIS
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. september 2003 - 00:23 #23
Om folk har den legalt eller ikke gør vel ikke programmet eller folkene bedre eller dårligere....!

Ved sku ikke om 3dmax er bedre end andre. Jeg har stadig den opfattelse at det ikke er progrmamet der gør en god, men en selv.

Jeg har aldrig hørt derinde at der er nogle der kritisere andre programmer for at fører 3dmax i et bedre lys, folk der har arbejdet med 3dmax i lang tid, ved hvad dens force og mangler er i forhold til andre programmer. Ikke at de måske har prøvet andet, men med den viden base der er på det site, har de læst sig til det. Og det er på et site hvor 90% bruger max og 99% har haft med programmet at gøre på et tidspunkt.
Avatar billede mismis Nybegynder
27. september 2003 - 00:29 #24
det har du da vist heller ikke lige hørt mig sige
jeg har bare set den anden vinkel at man kommer i sin tawkwondo gi og går ind i den forkerte hald hvor det udelukkende er folk i joga dragter :) så føler man sig lidt malplaceret ikk.

jeg skal da ikke generalisere folk, jeg siger bare ud fra det jeg har oplevet så er der mange max users der tror at max er det eneste 3d app i verden .

men nok om det,

der er fredag, weekend og alle er glade.

kan du have det

mvh

mis