Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 22:53 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Kan man få en mere Paralel-port????

Hej......
Jeg har et problem. Jeg har en IBH APtiva Computer... Og der er kun en Parelel-port i!!! Og jeg skal bruge 2. En til printer/scanner og en til digital kamera... Kan man få en form for stik der kan løse problemet!!!! Jeg gider ikke skifte stik hver gang!!!! HJÆLP MIG!!!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. december 2000 - 22:55 #1
Du kan købe et indstiks kort med en ekstra port på hvis ikke jeg tager meget fejl. Det har jeg nemlig set før..
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 22:57 #2
Jamen der er det galdt..  Jeg kan ikke købe noget at sætte i..  Så ryger der 3 års garanti!!
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 22:59 #3
du behøver ikke skelle din computer ad! Der findes et stik ligesom en stik fordeler!
Avatar billede blood Nybegynder
28. december 2000 - 22:59 #4
3 års garanti for hvad????
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:00 #5
Hvad koster sådan et stik!!!!
Kan jeg godt bruge printer og kamera samtidig.
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:01 #6
3 års. Garanti på alt. Alle problemer med hardware. Men hvis jeg selv roder i den. er det jo min egen skyld. ik\'
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. december 2000 - 23:01 #7
brug en printer switch, de kan fåes både manuelle og automatiske, til en rimelig pris :)
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:01 #8
de kan side på samtidgi, men de kan ikke bruges samtidig!

Finder lige en pris (tror ikke over 200 kroner!)
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:02 #9
hvad er en rimelig pris..... Hvor kan de købes!!!
Avatar billede steffen Nybegynder
28. december 2000 - 23:03 #10
Du er nødt til at skille din PC ad - der er faldet dom for at garantien IKKE bortfalder, når man skiller en PC ad - den er simpelthen BEREGNET til at blive skilt ad og _opgraderet_ som forhandlerne selv reklamerer med.

Så køb roligt en parallelport mere - du kan se  priserne på fx www.edbpriser.dk (ca. kr. 400,-) - eller du kan evt. bruge en USB->Parallelport konverter (lidt dyrere) hvor du slipper for at skille din PC ad.
Avatar billede blood Nybegynder
28. december 2000 - 23:04 #11
Du må til en hver tid åbne din pc og rode med den selv!!!

da jeg fil min nye pc stod der at man ikke måtte åbne den for så røj der 3 års garanti på den
men min far sage at der var løgn for det måtte man godt (han arbejder for forbruger rådet)
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:04 #12
Gælder det også hjemme pc\'er.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. december 2000 - 23:04 #13
der er bare et andet problem, i nyere pc´ere er der ikke ISA sokler, som de fleste billlige printerkort bruger, et PCI kort er noget dyrere
Avatar billede steffen Nybegynder
28. december 2000 - 23:05 #14
ISA kort på www.edbpriser.dk

(Hardware -> I/O-kort -> Lava -> kr. 104,-)

Det er jo ikke så galt, PCI-udgaven er ca. 400,- men det er sådan set ikke nødvendigt, hvis du har ledige ISA-slots (som du har, hvis ikke du har udvidet din APTIVA før :-))
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:06 #15
søg på \"switch\" på http://www.edbpriser.dk/

det gav blandt andet denne billige:

Noname Switchbox    1PC -> 2 Print or 2PC -> 1 Print 99 kr.
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:06 #16
Jeg har ikke udvidet den før... ( Den er helt ny)
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:08 #17
17 indlæg på 13 minutter! Man kan godt mærke der er satset 500 bobs! :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
28. december 2000 - 23:09 #18
det med garantien, gælder også hjemme pc´er, du kan roligt rykke låget af den
Avatar billede steffen Nybegynder
28. december 2000 - 23:09 #19
Og USB-adapteren koster ca. 400,-

fx fra: www.itbutikken.dk :

Printer-dele EPSON CABLE USB TO PARALLEL  335882 415,-

Så det er så den anden mulighed.
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:11 #20
Findes der ikke en boks der kan løse problemet.
Det var også meningen der skulle gang i den..

Derfor så mange point!!!
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:12 #21
søg på \"switch\" på http://www.edbpriser.dk/

det gav blandt andet denne billige:

Noname Switchbox    1PC -> 2 Print or 2PC -> 1 Print 99 kr.
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:12 #22
den her gør ^^^^^^^¨^^^^^^^^^^^^^
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:13 #23
Hvis jeg søger på switch, så kan jeg komme på compact hjemmeside...  der er der kun net-switch..
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:16 #24
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:19 #25
Har været der!!!!!  Men hvis jeg vil videre på Compact\'s hjemmeside. så kan jeg ikke finde den!!!!!
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:21 #26
Avatar billede stigc Nybegynder
28. december 2000 - 23:22 #27
det er den, og den er billig ^^^^^^^
Avatar billede cesa Nybegynder
28. december 2000 - 23:23 #28
Ja... Men den koster 70 kr. i fragt....
Prøver den lokale imorgen!!!!!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
29. december 2000 - 00:51 #29
Jeg vil sq gerne sende dig et parralel kort til 80,- som virker !
Avatar billede nilsen Nybegynder
29. december 2000 - 06:58 #30
Gm
Cesa
Besøk en data-forretning, køb en data transfer switch (ca 3-400 Kr), på baksiden er 3 stikk, et til scanner/printer nr 2 til dit kamera, nr 3 til computerens paralellport. På forsiden en switch så du kan skifte mellom kamera, printer/scanner. Enklere kan det ikke være.
Nilsen
Avatar billede microtec Nybegynder
29. december 2000 - 12:53 #31
Gå i Bilka og køb en omskifter-box til 1 PC og 2 printere. Den koster 70-80 Kr. hvis du kan nøjes med en manuel type med en drejeomskifter.

Den virker ganske upåklageligt, jeg har selv et eksemplar.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
31. december 2000 - 14:50 #32
Ikke meget andet at tilføje her, hva? :P
Avatar billede cesa Nybegynder
02. januar 2001 - 21:07 #33
Jeg har været i A-Z. Købe dette Data T-switch. Til 149,-kr. Jeg fik mine penge tilbage da jeg fik et tilbud på et andet. Data switch med 4 udgange og et printer kabel. Til 100,-kr. Det virker ubeklageligt. Pointene går til nilsen. Da det var ham der kom med ide\'en om et switch.
Avatar billede stigc Nybegynder
02. januar 2001 - 21:27 #34
ordet \"switch\" blev brugt 7 gange inden Nielsen kom ind i billedet!