Avatar billede freimann Nybegynder
25. september 2003 - 14:05 Der er 6 kommentarer

Profile problem

Min bruker finner ikke sin roaming profile når jeg logger på. Problemet er at de som har satt opp dette nettverket har lagt profilen til brukeren inne i hjemmeområde. Jeg får dette til når jeg har hjemmeåmråde og profilen til brukerene på forskjeliige steder-

I AD (usermanager) i user profile path skriver jeg :

\\maskinnavn\%username%\profile

En bruker som virker ser slik ut (har mange brukere men skal lage en ny)
\\maskinnavn\lalvetu$\profile  (lalvetu er brukernavnet hans)

Homedir på nettverket er h: \\maskinnavn\lalvetu.(\\maskinnavn\%username%) Så profilen ligger inne i homedir som er folderen til hjemme område og profilen til brukerne. Skjønner ikke helt hvordan h: \\maskinnavn\%username% kan holde til homefolder. Trodde man måtte ha \\maskinnavn\homedir\%username%

Nå ha jeg ikke logonscriptet foran meg her. Men har prøvd og sette opp et samme systmet her hjemme.
Da jeg mappet H: \\maskinnavn\homedir\%username%

Noen som ser hva jeg har gjort galt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2003 - 14:20 #1
Jeg har set problemet før men kan kun svagt husle løsningen. Som jeg husker det er det et rettighedsproblem, du er ikke formelt logget på når den henter din profil. Som jeg husker det, er løsninger at lave et profils bibliotek på serveren, med everyone redigerings rettigheder til biblioteket, herinde placeres de enkelte brugeres profilmapper, med rettigheder til den enkelte bruger. Disse tilgås så med \\servernavn\profiles\%username%
Avatar billede freimann Nybegynder
25. september 2003 - 14:42 #2
Men i profile pathen til brukeren står det : \\maskinnavn\%username%\profile.
Og når man går inn i en brukers hjemmeområde er det et eget folder der som heter profile. Og det folderet kommer man naturligvis ikke inn i.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
25. september 2003 - 14:55 #3
Enig med bufferzone profiler bør ikke ligge på home$ men i et specifikt bibliotek eks. TSProfile$ med nævnte rettigheder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. september 2003 - 15:35 #4
Du skal også være opmærksom på at profiler godt kan drille ganske voldsomt ved ændringer, når du kører roaming. Du kan være nødt til at slette alle lokale profiler manuelt fra de lokale maskiner før du får dine ændringer til at slå helt igennem. Nogle gange kan windows ikke håndtere hvilken der er gældende, og så resikerer du at gamle indstillinger indsniger sig igen uden du kan forklare hvorfor og hvordan. Disse gamle indstillinger ligger i de lokale profiler
Avatar billede freimann Nybegynder
25. september 2003 - 17:44 #5
Jeg er helt enig med dere. Men nå har det sånn at det steder hvor jeg jobber et par timer i uken sånt system som jeg har forklart. Hvordan skal jeg da lage en ny bruker og få det til og fungere, Jeg jobbet sammen med en annen kar der og han lagde en ny bruker på 1-2-3, men husker ikke helt hva han gjorde.
Avatar billede freimann Nybegynder
25. september 2003 - 21:58 #6
Jeg lar bare spm stå oppe i håp om at det er guru som kan dette:)