Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 08:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

firewall og ftp til xbox

Jeg kører w2000 bruger ZA og har chippet min xbox. vil så gerne bruge total commander til at ftp til min xbox men den kan ikke finde den  - gode foreslag?
Avatar billede knazz Nybegynder
25. september 2003 - 12:07 #1
man bliver da nødt til at høre noget mere om konfigurationen for at kunne svare på det.
hvilket dashboard har du installeret på Xboxen?
er den koblet direkte i pc'en eller gennem switch/router?
er den sat til fast ip, eller DHCP?
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. september 2003 - 13:25 #2
1) Check at du kender IP adressen på XBOX
2) Start XBOX
3) Unload ZoneAlarm
4) Ping XBOX. Hvis den svarer er adressen OK.
5) Start en ftp forbindelse til din xbox. Virker det nu?

Hvis det virker nu, er det ZoneAlarm der blokerer for din FTP.
Hvis det ikke virker, er det din XBOX der er sat forkert op.

Hvis det virkede, går du ind i ZA, og konfigurerer IP adressen for din XBOX til at være 'Trusted'.

Herefter starter du ZA, og ser om det virker nu.

/Fas
Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 13:57 #3
½hvordan er det lige at jeg pinger xboxen? der er installeret evox på xboxen som styresystem den kører fra min pc gennem en router og videre til xbox der er både fast IP og DHCP så vidt jeg kan se
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. september 2003 - 14:11 #4
Start din XBOX, og vælg status siden (evt. under network).
Noter følgende:
IP Address
Subnet Mask
Default Gateway
Er adressen static eller DHCP?

Start en commandoprompt på din PC:
<Start><Run><skriv 'cmd'><ENTER>
Skriv kommandoen:
IPCONFIG
Noter Ip adresse, Subnet mask & default gateway.

Skriv disse, og så fortsætter vi derfra
Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 16:47 #5
IP er 192.168.0.2
sub: 255.255.255.0
default 192.168.0.1
Det med ipconfig virker ikke eller også skriver jeg det forkerte
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. september 2003 - 17:33 #6
Hmm,

det skal virke, ellers er der noget galt med din Windows 2000.

Prøv denne: <Start><Programs><Accessories><Command Prompt>
Nu har du en sort kasse med en blinkende cursor.
Her skirver du: "IPCONFIG" og taster <Enter>
Hvad svarer den?
Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 17:43 #7
den sier at den ikke er genkandt som intern batch og så videre
Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 19:12 #8
jeg har også en fsecure kørende skal den også afinstalleres
Avatar billede fasfan Nybegynder
25. september 2003 - 21:45 #9
IPCONFIG er en kommando der er inkluderet i Windows 2000.

Jeg kender ikke FSECURE, men det kan give store problemer med dit setup, hvis du har mere end én firewall installeret.

Prøv lige at lave en search på IPCONFIG.* på dit systemdrev.

/fas
Avatar billede arminc Nybegynder
25. september 2003 - 23:04 #10
Fasfan jeg har afinstalleret ZA og rebootet min xbox og fik så en ny ip adr. som jeg prøvede og det virkede nu skal jeg lige finde min version af ZA igen og installere den og se om det virker jeg vender tilbage med det svar og point i morgen fredag
Avatar billede arminc Nybegynder
26. september 2003 - 10:17 #11
Hej Fasfan du havde ret nu virker det hele og du får dine point