Avatar billede madzzoni Nybegynder
25. september 2003 - 00:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Linux mandrake 9.1 fra Partition.

Har uden held forsøgt at få mit TDC bredbånd til at virke på 9.1 og iøvrigt også erfaret at LINUX ikke virker mere stabilt end WIN2000 (skærmbilleder fryser m.m.) er jeg noget frem til at droppe det igen. Hvordan afinstallere man Mandrake 9.1? Har brugt PartitionMaqic 6.0 til at oprette partitionen og derefter installeret de 3 CDer.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
25. september 2003 - 00:46 #1
Jamendog! Prøv at brænde en Knoppix CD baseret Linux, den er helt automatisk på internettet.

Når du så har din Knoppix CD kan du eksempelvis køre fdisk for Linux, den kan fjerne din partition. Partition magic må så kunne give dig den tabte plads tilbage.

Jeg undrer mig noget over din anmeldelse, du har vel ikke et problem med din PC? Min RH9 kører i ugevis uden reboot. Det eneste, der med sikkerhed kan slå den ned er når jeg bruger al memory og al swap space op, så falder den død om - ikke helt urimeligt.

Retfærdigvis skal det vel siges at netop Win2k også plejer at være ret stabil, især hvis man holder fingrene fra Internet Exploder. Jeg ville kigge min hardware dybt i øjnene hvis jeg var dig.
Avatar billede madzzoni Nybegynder
25. september 2003 - 01:01 #2
Hva er en Knoppix CD?
Kan jeg egentlig ikke bare slette min LINUX pation via PartitionMaqic også bagefeter merge drevet med mit win2k?
Min PC kører fint under win2k med Mozilla 1.4 samt Openoffice og jeg installerede egenligt også bare LINUX af nysgerrighed, men finder det utroligt rodet og besværligt at anvende ved installationer og opdateringer m.m. I WIN2K sker tingende jo mere automatisk trods alt.
Avatar billede fund-a-mental Nybegynder
25. september 2003 - 01:30 #3
Jeg mener sagtens du kan bruge partition magic til det. Hvis du vil prøve med en knoppix disk kan den downloades på http://www.linuxiso.org
En helt tredje mulighed er at bruge en win 98 start disk, og der på fdiske drevet herfra. Skriv hvis du har yderligere spørgsmål
Avatar billede redhat9user Nybegynder
25. september 2003 - 06:51 #4
Knoppix er en tysk distribution, der kører fra en CD uden installation.

Jeg forstår godt din karakteristik af Linux, men det vender, hvis man bliver ved. Jeg har kørt Linux i 10 måneder herhjemme og er fortsat med Windows på arbejdet. I starten havde jeg det lidt ligesom dig - naturligt nok. Jeg kan også bedre finde rundt i min hjemby end i Ålborg.

For mig er det dog vendt, nu foretrækker jeg helt klart Linux.

Lige med hensyn til opdateringer er der forskel på distributionerne. Jeg ved ikke hvordan det er med Mandrake, men med Redhat får man automatisk opdateringer og det kører langt mere overskueligt og mere pålideligt en Windows (efter min mening). Og så får man at vide, hvad der er opdateringer til og man har selv lov til at vælge hvad man vil opdatere.
Avatar billede madzzoni Nybegynder
25. september 2003 - 23:03 #5
jeg formatterede via PatitionMaqig og det virkede. Eneste der ikke fjernes er LOLA som stadig starter ved boot.
Avatar billede onki Nybegynder
24. oktober 2003 - 15:14 #6
bootloaderen fjernes ved:

start med en win98 bootdisk.
kør kommandoen: fdisk /mbr