Avatar billede radeonfreak Nybegynder
24. september 2003 - 22:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Xp finder ikke mere end 127 gb ud af 160 gb harddisk

jeg har lige invisteret i ny comp med maxtor 160 GB/fluid(raid) hd.. som volder det problem at xp ikke kan finde mere end 127 gb... hvor der i bios findes 160 gb.
(bundkort er asusp4p800-vm) hva' går der lige galt ?
har hentet alle opdateringer til både bios, xp etc.
Avatar billede shitping Nybegynder
24. september 2003 - 22:30 #1
Læs i tidligere tråd: opdater til nyeste servicepack, + 48bit controller.
Avatar billede shitping Nybegynder
24. september 2003 - 22:38 #2
Sorry, her er linket:
http://www.eksperten.dk/spm/403881
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
24. september 2003 - 22:42 #3
kan ikke
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
24. september 2003 - 22:44 #4
mangler den servicepakke ...men af en eller anden grund kan jeg ikke få lov at hente den ....selv om min Xp er legal. btw 48 bit controller ?
Avatar billede shitping Nybegynder
24. september 2003 - 23:21 #5
Ja, din harddisk controller skal understøtte 48 bit LBA for at du kan adressere over 137GB, da den "gamle" standard kun går hertil.

Så prøv denne : http://www.maxtor.com/en/support/downloads/big_drive_enabler.htm
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
24. september 2003 - 23:42 #6
shitping >> prøvede det ... men understøtter ikke min maxtor +9 sata hd

kan kun exit programmet
Avatar billede shitping Nybegynder
25. september 2003 - 00:05 #7
Hmm det ser ud til at den eneste vej er servicepack'en.
Du må forske lidt i hvorfor du ikke får lov til at hente den.
Avatar billede magictouch Nybegynder
25. september 2003 - 07:44 #8
Ang. SP1-skriver den slet ingen ting mht. at du ikke må hente den?
Avatar billede radeonfreak Nybegynder
25. september 2003 - 19:24 #9
hva hvis man deler hd op evt 1 x 80 + 1 x 37 ...derefter søger resten ??
kan man det med partition magic ..

eller er det umuligt