Avatar billede killer_bee Nybegynder
24. september 2003 - 13:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Emule problem

Hej alle.

Jeg har et problem med min eMule. Den havde det fint for en uge siden, men så installerede jeg Norton AntiVirus.. Så nu når jeg starter eMule ta den alle ram og bruger 100% CPU + efterhånden som ramen forsvinder begynder Windows lave en page file som til sidst bliver 1.5 GB og programmet failer.

Jeg har prøvet følgende:

Har afinstalleret Norton, reinstalleret eMule (complete reinstall, har slettet reg værdier osv.), har fjenet alle downloads. Men selvom den ikke har noget at downloade sluger dn aligevel ram og 100% CPU.

forslag?
Avatar billede kimdy Nybegynder
24. september 2003 - 14:58 #1
eMULE er noget lort prøv DCplusplus
Avatar billede kimdy Nybegynder
24. september 2003 - 15:00 #2
DC++ køre bare
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. september 2003 - 15:01 #3
kimdy >> udover at dit indlæg ikke er relevant for killer_bee.
Hvad har du så at begrunde din påstand med?
Avatar billede kimdy Nybegynder
24. september 2003 - 15:16 #4
hvad kommer det dig ved skal du lege politimand jeg giver ham et råd
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. september 2003 - 15:36 #5
kimdy >> Det kommer mig ligeså meget ved som alle de andre brugere herinde fra.
Du har på ingen måde givet manden et råd, for slet ikke at tale om et godt råd.
Du har kun givet ham kritik af det program han ønsker at bruge.
Det kan han, og andre der måtte have dette problem ikke bruge til noget!
Jeg har på ingen måde (endnu) leget politimand.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
24. september 2003 - 15:39 #6
kimdy << som du kunne se ud fra mit spørgsmål søgte jeg råd eller forslag til hvordan jeg skal løse problemet ... hvis jeg ville skifte program  ville mit spørgsmål være "hva er det bedste download program.."
Men når nu det er på olads .. er der forslag til løsning af problemet?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. september 2003 - 18:52 #7
såvidt jeg har forstået så "hasher" edonkey-klienter meget de filer du har delt.
det jeg tror den gør er at indeksere alle dine filer, dette virker meget sløvende på maskinen, men om det er det der gør det ved jeg ikke.
Avatar billede kimdy Nybegynder
24. september 2003 - 19:20 #8
webmasterdk!det kan godt være at du ikke bruger p2p men det er vi nogen der TØR.og så kan du lege politimand alt det du vil min ven.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. september 2003 - 19:45 #9
kimdy > jeg kan ikke se hvor webmasterdk skulle opføre sig som en politimand, kan du ikke fortælle mig hvad du mener?
Avatar billede kimdy Nybegynder
24. september 2003 - 19:50 #10
det er glemt
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. september 2003 - 20:22 #11
kimdy > Er ikke helt med på hvad du snakker om.. det vil sige at bruge p2p er noget man skal turde.
Ok, det vil sige at du er nok en af de lidt modigere.
Hvorfor tror du selv jeg interreserer mig for dette spm.
Og hvor opfører jeg mig som en "politimand"?
Og "din ven"... det tror jeg ikke lige du skal satse på!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
24. september 2003 - 20:25 #12
oz2kas > ved du om der findes en måde at slå det fra? Kan ikke umiddelbart finde noget i emule+ der tillader det!?
Avatar billede oz2kas Nybegynder
24. september 2003 - 22:01 #13
argh!!!
der kommer da ikke popups på exp.dk nu???

jeg har de sidste par gange jeg har set spm's fået en popup fra tiscali i hovedet!!!

så vidt jeg har forstået (jeg er sikkert forkert på den)så fungerer edonkey klienten på den måde at man deler portioner af en given fil.
for at klienterne kan kende forskel på disse filer, bliver der lavet en checksum af dem.
denne checksum genereres når du starter klienten.
har du prøvet at lukke alt andet ned og se hvor meget den evt. kører på din disk når du starter?
måske du har meget delt, som den skal til at "genopfriske" hver gang du starter den.
endvidere kan det også være at din maskine bliver sløvet af alle de forbindelser som klienten laver til og fra andre klienter/servere.
for hver gang du forespørger om en del af en fil, så laver du jo en forbindelse.

håber du kom lidt videre.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
25. september 2003 - 09:28 #14
oz2kas << der kører intet tungt samtidlig med eMule.. men jeg har nemlig prøvet at lade den stå i flere timer (det md indekserng.) jeg har heller ikke så meget på min comp.. måske 20 filer shared... men når den står i lang tid laver den nemlig den mega stor page file og failer...
Avatar billede killer_bee Nybegynder
26. september 2003 - 10:32 #15
nå.. ingen bud.. så må jeg vel lukke.. tak for kommentarer.