Avatar billede returnee Nybegynder
23. september 2003 - 19:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruger på hjemmenetværk skal have adgang til firewall.

Hej Eksperter
Jeg kører med win 2000 og har oprettet en brugerkonto til min kæreste. Hun vil gerne bruge programmet skype. Dette kræver at hun fra brugerkontoen kan få lov til, at acceptere at skype må accesse internettet. Problemet er at min firewall (hvor hun skal godkende det), ikke kan konfigureres af andre end mig(administrator).
Alt i alt er problemet, at hun skal have fuld kontrol over vores firewall, på lige fod med mig. Vi bruger Norton Personal Firewall.
Hvordan grejer vi den?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2003 - 19:45 #1
Kan du ikke bare gøre hende til medlem af administrator gruppen ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. september 2003 - 19:46 #2
Du må lade dig underkaste det stærke køn og give hende lov. Håber da at du stoler så meget på hende at det er det eneste hun ændrer. Så kan du altid tage rettigheden fra hende igen bagefter. *S*
Avatar billede returnee Nybegynder
23. september 2003 - 19:47 #3
det har ikke noget med 2000 at gøre. det er noget opsætning i firewall'en. Hun har allerede administrator rettigheder.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. september 2003 - 21:21 #4
Det er sommetider ikke nok at have adminstratorrettigheder, man skal være logget på som administrator, spørg ikke mig hvorfor.*S*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. september 2003 - 21:31 #5
Måske et dumt spørgsmål, men kan du ikke køre skype fra din brugerkonto og sætte at den ALTID må have internet adgang. Da du er administratoren bør det slå igennem globalt på maskinen, også når hun er logget ind.
Avatar billede returnee Nybegynder
24. januar 2004 - 22:59 #6
Hmmmm Måske lidt sent, men har ikke været online i 100 år.. Tonny Brandt, send lige et svar, så får du point for din kommentar.. Det var dit forslag der virkede!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. januar 2004 - 23:36 #7
Bedre sent end aldrig *s*
Her er så et svar ...