Avatar billede torbenclausen Nybegynder
22. september 2003 - 15:18 Der er 3 kommentarer

Sony CyberShot DSC-P72

Hej,
Skal købe et digital kamera og har fundet dette Sony til 2275 kr... Men inden jeg køber det, vil jeg lige høre om der er nogen der har et alternativ til et kamera i samme prisklasse??

Sony CyberShot DSC-P72
Max Resolution: 3.2Mpixels / 2048x1536 / 640x480 MPEG
Memory: 10-18 pics
Type: Memorystick og Memorystick PRO
Display: 1.5" LCD TFT (123k)
Sensor: 1/1.8" CCD
Zoom: 3X Optical / 3.2X Digital
Interface: USB 2.0 / Video Out / Audio

Synes selv dette Sony lyder cool til den pris!

Håber i kan guide mig lidt...

//TC//
23. september 2003 - 00:00 #1
Husk lige at være obs på prisen på Sony Memory stick's, den er ret høj.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. oktober 2003 - 00:46 #2
Der er andre kameraer i samme prisklasse, og det er naturligvis også gode kameraer. Blandt ander laver canon deres ixus serie som prismæssigt, hvis vi sammenligner med antallet af mega pixels, følger SONY meget godt.

MEN!!!
Du skal være opmærksom på at ikke alle producenter levere deres kameraer med en digitalbehandling i 3:2 format - mange kører således kun med mulighed for 4:3 format. Skal du tage billeder som du senere vil have fremkaldt på photopapir vil du derfor få det bedste resultat ved 3:2 formatet da det svarer til eksempelvis et standard billede 15x10cm. Derudover har sony efter min mening mange lækre og brugbare features, og kører med det meget høje opløsning af 2048x1536 som du også selv skriver.

Jeg har selv haft mulighed for at teste det kamera du taler om - og ud over en lidt hård blitz som alle lidt billigere digitalkameraer lider under så er det et fantastisk godt køb til prisen... er min vudering da!
Avatar billede cgleerup Nybegynder
31. juli 2006 - 13:36 #3
kom du fremad?