Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 10:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal ind på min computer! Med VNC

Hejsa

Jeg har en computer derhjemme med VNC, desværre har jeg kun åbnet for port 580X, så jeg mangler 590X. Er der en måde, så jeg kan komme ind, kun via port 580x?

mvh
Christoffer
Avatar billede kenp Novice
22. september 2003 - 10:22 #1
kun hvis du kan remote din router også ellers kan du ikke. (så du kan åbne den port i routeren)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 10:28 #2
det kan jeg ikke :(

kan man virkelig ikke force VNC til kun at bruge en port ;o|
Avatar billede kenp Novice
22. september 2003 - 10:30 #3
det er ikke lykkeds mig :(

Der med ikke sagt at det kan lade sig gøre
Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 10:40 #4
hmm, så må jeg give op

man takker for hjælpen :)
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 11:08 #5
Det er et stykke tid siden jeg brukte VNC sist, men mener da bestemt å huske at man kan velge den porten som VNC kjører på helt fritt. Dette gjøres ved oppsettet på VNC serveren. En eventuell router må være satt opp i samsvar med den port som er valgt hvis det skal være mulighet for pålogging fra internett.
(Man vil jo uansett kunne logge på fra en lokal maskin for å teste virkemåte.)
Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 11:11 #6
Jeps, men den skal bruge to porte 580x og 590x, og jeg har kun åbnet den ene :(
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 11:12 #7
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 11:15 #8
Du har rett 5900 gir den "ordinære" vnc funksjonen. Dersom du skal bruke web browser som klient så behøves også 5800. Synes da ellers at jeg kan huske at jeg på en nokså enkel måte kunne sette den porten som web browseren kjører på manuelt på serveren på en ganske enkel måte ..
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 11:17 #9
Et par alternativer:
http://www.realvnc.com
http://www.tightvnc.com/
Den siste er (var i hvert fall) litt hurtigere en den "orginale".
Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 11:21 #10
jeps, men mit problem er så stadig, at jeg ikke kan komme i kontakt med min computer derhjemme, så jeg er ret lost
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 15:56 #11
Prinsippet er vel at dersom du kjører en VNC klient i stedet for web browser så kan du klare deg med en port i stedet for 2. Ellers så kan man jo også skifte ut den ene porten:

Can I make the VNC server listen on a different port number rather than 5900?
Yes. In Windows, there is a PortNumber setting, which can be changed in the registry. See WinVNC - Advanced Settings. In Unix, you can specify it if you start Xvnc directly. See the manual page.

http://www.realvnc.com/faq.html#port
Avatar billede ostehamster Nybegynder
22. september 2003 - 16:23 #12
Ja, men jeg kan jo stadig ikke komme ind på min computer, idet jeg ikke har sat den sådan op, så der er ikke noget at gøre, før jeg kommer i fysisk kontakt med den
Avatar billede langbein Nybegynder
22. september 2003 - 16:54 #13
Nei du må nok dra hjem og logge deg på !! :)