Avatar billede stroke1 Nybegynder
20. september 2003 - 13:58 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

fed tekst

Jeg har en text hvor nogle enkelte ord skal fremhæves hvordan gør man det ??

<td> her er jeg</td>

Hvis feks "er" skal skrives med fed..
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
20. september 2003 - 14:00 #1
<td> <b>her er jeg</b></td>

Det du mener ?
Avatar billede xcalir Nybegynder
20. september 2003 - 14:00 #2
<td> her <B> er </B> jeg</td>

kan bruges...
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
20. september 2003 - 14:02 #3
Du sætter bare <b>sætningen ind her</b> og så har du din fede skrift
Avatar billede stroke1 Nybegynder
20. september 2003 - 14:27 #4
lige præcis
Avatar billede exp Juniormester
20. september 2003 - 14:27 #5
er det noget dynamisk, eller?
Avatar billede stroke1 Nybegynder
20. september 2003 - 14:41 #6
nej det er det ikke
Avatar billede swamboo Seniormester
20. september 2003 - 14:42 #7
Det er godt nok ikke fed, men fremhævning midt i en tekst syntes jeg ser pænest ud med <i>kursiv</i> skrift...

Go fornøjelse!
Avatar billede roenving Novice
21. september 2003 - 09:16 #8
-- og så er der kommet <span>-tagget til bl.a. at overtage både <b>, <i> og nogle andre tags til formattering af tekst.

<span>-tagget kan bruges til at lave mere overskuelig kode, hvis man f.eks. igennem en tekst har flere attributter, som skal sættes samtidig, f.eks. <span style="color:blue;font-style:italic;">blå kursiv tekst</span>