Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. september 2003 - 13:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ændrer format på mine mp3 filer til ogg

Leder efter et program som kan skifte formatet på min mp3 filer til ogg-formatet, uden at lydkvaliteten bliver dårligere.

Kører XP
Avatar billede hybel Nybegynder
20. september 2003 - 13:46 #1
Så skal du nok konvertere dem til WAV filer først (hvor kvaliteten ikke forringes) og derefter konvertere dem til OGG fra WAV. Tror det er lettest, og kvaliteten bibeholdes.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. september 2003 - 13:47 #2
med hvilket program kan jeg gøre det?
Avatar billede hybel Nybegynder
20. september 2003 - 13:47 #3
Avatar billede hybel Nybegynder
20. september 2003 - 13:47 #4
Der kan du konvertere direkte fra MP3 til OGG.
Avatar billede hybel Nybegynder
20. september 2003 - 13:49 #5
dBPowerAMP er rimelig populært, men jeg ved ikke om det kan konvereter til/fra OGG/MP3 http://download.com.com/3000-2140-10125657.html?tag=lst-4-3
Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. september 2003 - 13:51 #6
man kan kun konvertere 10 stks og så skal man betale... er der ikke et gratis et?
Avatar billede 4u2x Nybegynder
20. september 2003 - 13:53 #7
det andet program kan kun det her:Convert audio files from one format to another. dMC can rip music straight from audio CDs or LPs. Straight out of the box, dMC can convert to and from WAV and MP3. Features include volume normalization, ID tag preservation and editing, Explorer audio info pop-ups that display useful information on an audio file in Explorer, and right-click converting.

dvs ikke noget med OGG
Avatar billede xcalir Nybegynder
20. september 2003 - 14:09 #8
Du kan ikke undgå at lyden bliver dårligere eftersom Ogg Vorbis på nuværende tidspunkt er lidt "dårligere" end MP3-formatet. Og det ville jo være bedst hvis du havde den rigtige lyd-source fra starten af for MP3erne er jo dårligere lyd end på en CD og ved at konvertere dem ydereligere til Ogg Vorbis bliver de dårligere. Uden at blive for teknisk så kan Ogg Vorbis aldrig blive lige så god kvalitet som MP3 på nuværende tidspunkt.
Avatar billede 4u2x Nybegynder
04. december 2003 - 12:06 #9
lukker