Avatar billede mcfritten Nybegynder
19. september 2003 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mobil billeder

Jeg har læst nogle artikler om hjemmesider, som kan ses via mobil.
En af dem, var noget om at man kunne uoloade egne billeder til sin hjemmeside, og derefter kunne man hente dem til mobilen.
Mit store problem er at jeg kan ikke finde de artikler igen, er der nogen af jer der kender nogle gode links om det, altså både opbygning af hjemmesider til wap, og ang. hentning af billeder fra den hjemmeside.
Avatar billede sukos Juniormester
19. september 2003 - 17:10 #1
Til at starte på wap:
http://www.w3schools.com/wap/default.asp

det med at hente, aner jeg ikke noget om desværrre!
Avatar billede mcfritten Nybegynder
25. september 2003 - 14:51 #2
Hej sukos, tak for din hjælp, undskyld ventetiden, men jeg havde håbet på at der var nogen der skrev lidt ang. hentning af billeder også, men det ser ikke såden ud, så derfor vile jeg kvitere med point til dig.

Smider du lige et svar??
Avatar billede sukos Juniormester
27. september 2003 - 12:37 #3
Ok
Avatar billede mcfritten Nybegynder
02. oktober 2003 - 17:37 #4
Tak for din hjælp.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
27. marts 2004 - 10:38 #5
Det med billeder er ret enkelt. Du uploader bare til et sted, hvor billedet kan ses med en browser. Så indtaster du adressen i din mobils wap-browser, og så skulle den være der.

Du kan evt. lave en xhtml- eller wml-side (alt efter hvad din telefon og du selv foretrækker) som linker til dit billede.

Jeg lægger mine billeder i en mappe på en webserver, som ikke indeholder andet. Webserveren laver så selv en HTML-side, med links til alle filerne. Så vidt jeg ved er det ikke xhtml, men min telefon kan fint vise siden alligevel.