Avatar billede daliwi Nybegynder
18. september 2003 - 18:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Tvtool vs. nView!

Jeg har nu i lang tid haft et Daytona Geforce 4 Ti4200, og nu vil jeg egentlig gerne prøve at benytte tv-out.
Forbundet mit kort med mit tv, ved hjælp af en s-video -> fono omformer.
Jeg har benyttet Tv-tool til at vise billedet, og det fungerer også fint (flot billede) når jeg sætter den til at køre Composite (ellers sort/hvid).

Problemet er nu, at Tvtool jo ikke er gratis hvilket nView, som følger med den nyeste nVidia driver, er. Men når jeg benytter nView bliver billedet ku i sort/hvid, og jeg kan ikke se noget sted hvor man kan sætte den til Composite?

Hvad hulen skal jeg så gøre?

DaLiWi
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
18. september 2003 - 18:34 #1
Det lyder som et NTSC / PAL problem.

Find et sted hvor du kan ændre video out til PAL og prøv så igen,
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. september 2003 - 18:47 #2
Desværre, den er sat til Pal B
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 18:49 #3
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. september 2003 - 18:55 #4
Ok, det er da underligt at man ikke kan sætte nView til at spytte Composite ud når Tvtool kan.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. september 2003 - 19:04 #5
tjah - men det kan man ikke :(
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2003 - 20:00 #6
er det ikke det jeg vælger i min guide under punkt 1, men det understøttes måske ikke på brugerens kort. hvis du bruger denne guide slavisk, får jeg så ikke en melding tilbage?

ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. september 2003 - 21:41 #7
c-holst  ->  Det er en kanon guide, der er bare det problem ,at jeg ikke kan vælge composite video output, som du beskriver, nogen steder.

Bruger du måske en anden version af driveren, eller måske en helt anden driver?
Avatar billede daliwi Nybegynder
18. september 2003 - 21:44 #8
Kortet må understøtte det, for det virker når jeg benytter Tvtool til at ændre indstillingerne fra Y/C til composite.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. september 2003 - 04:24 #9
du kommer til at købe det omformer stik - det koster altså også kun en tyver..
Avatar billede c-holst Novice
19. september 2003 - 08:38 #10
nu har jeg godt nok ikke testet det med den nyeste 45...driver fra www.nvidia.com, og jeg har da også kun et gf2mx400.

men får du det ikke til at virke kunne du evt prøve dette.

det er bare vigtigt, at man skelner mellem opløsning de to steder jeg nævner. altså, man kan indstille i den alm egenskaber for skærme, og som jeg nævner i min guide.

mener det skal kunne køre denne lave opløsning.

hvad sker der hvis du afinstallerer din driver under tilføj fjern programmer, og efterfølgende sletter kortet i enhedshåndteringen. genstart nu og ignorer i første omgang installationsguiden. så skulle du kun køre med windows egen vgadriver i 640X480.
genstart nu igen og lad den finde den driver du i forvejen har hentet på www.nvidia.com
installer denne.
så efterfølgende forbinder du dit tv-out med dit tv og genstarter og følger min guide
Avatar billede c-holst Novice
19. september 2003 - 08:45 #11
mebn først skal vi vist lige blive enige om, hvordan du har forbundet dit kort med dit tv. min guide tager udgangspunkt i at du bruger et såkaldt svhs til scart stik, og det er vist også det metal hansen vil have dig til.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 11:21 #12
hvis pal B ikke funker så prøv pal G
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 11:28 #13
brug nview istedet for TvTools. Nview er noget bedre efter min mening.
det kan også  anbefales at hente alle drivere og opdateringer fra producenten af kortets hjemme side og ikke producenten af grafik chippens hjemmeside. Har kun haft bøvl! efter at have hentet fra nvidia.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 11:31 #14
Det kan muligvis også have noget at gøre med at du måske har klikke på output skærm (skærm 2) og så har kommet til at klikke på registrer/initialicer skær (tror jeg nok det hedder) så bliver Nview fjernet og du skal hvist nok installere forfra
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. september 2003 - 11:32 #15
skær = skærm
Avatar billede c-holst Novice
22. september 2003 - 20:43 #16
composit video out= sammensat video out, er det måske svaret
Avatar billede daliwi Nybegynder
24. september 2003 - 14:26 #17
Tusind tak for svarene. Jeg kunne desværre ikke få det til at virke kun ved at ændre på softwaren, men jeg tog ud og købte sådan et s-video -> composite stik, og nu virker det perfekt med nView. Kom dog til at give 49 kr. for adapteren, men kunne ikke finde den billigere.

Det er faktisk et ret godt billede, når man tager i betragtning, at næsten alle kritiserer tv-out portene på Geforce 4.