Avatar billede syswatch Novice
18. september 2003 - 13:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ports systemet virker ikke rigtig for mig

Hejsa...
Jeg har fået fat i en 600 Mhz AMD maskine som jeg vil have til at erstatte min nuværende 200Mhz Intel server med freebsd 4,8.
Når jeg prøver at installere mysql og apache via ports system kommer den med fejl.
Det virkede fint på min gamle maksine... ?
Kan det være fordi dette er en AMD CPU ?

Jeg ville også gerne have "lavet" en kerne der passer lige til denne cpu, men er det svært ?
Avatar billede skwat Praktikant
18. september 2003 - 13:39 #1
nej og nej....

har du pillet i /etc/make.conf?

Hvilken fejl?
Avatar billede syswatch Novice
18. september 2003 - 14:00 #2
Nej, det drejer sig om en helt ny og "ren" installation.
Jeg kan ikke lige huske fejlkoden helt præcis, men det er når den er ved at være færdig med at compilere den kommer, men når jeg kommer hjem i aften, finder jeg lige den komplete fejlkode frem.
Avatar billede syswatch Novice
18. september 2003 - 14:01 #3
Mener det er noget med ErrorCode 1 eller sådan noget, men det kommer i aften.
Avatar billede wizac Nybegynder
19. september 2003 - 12:36 #4
Det er ikke noget med, AMD cpu'en at gøre.. det skulle køre fint! prøv at downloade filerne, og lade værre med at installere apache/mysql fra ports! www.mysql.com / www.apache.org =)
Avatar billede syswatch Novice
19. september 2003 - 13:59 #5
Jeg har fundet løsningen på mit problem... Det er en periodisk fejl på harddisken der får det hele til at gå kold. Jeg skiftede disk i et desparations forsøg, og vupti så kørte det hele.
Tak for deltagelsen, jeg deler ud...
Avatar billede wizac Nybegynder
19. september 2003 - 14:18 #6
Oh, okay =)