Avatar billede nightowl24 Nybegynder
18. september 2003 - 12:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mirc virker ikke

Hejsa

Jeg har prøvet at få Mirc til at virke på denne computer, men jeg kan ikke connecte.

Kan det være fordi jeg sidder bag en isa-server?

Mvh. BB
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2003 - 14:47 #1
Jo det kan godt være eller det kan godt være du sitter bak en annen firewall. De aller fleste firewaller med eller uten proxy kan programmeres slik at de bare slipper ut den trafikken "man" (dvs systemadministrator) ønsker.
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2003 - 14:51 #2
For å finne ut av dette så kan du jo forsøke å sette opp også noen andre forbindelser ut, for eksempel ftp. Hvis dette ikke lar seg gjøre så er det sansynlig at det er en firewall, for eksempel en ISA server som kontrollerer trafikken ut. Du kan også gå inn i dos og kjøre kommando ipconfig hvis denne er tlgjengelig. Hvis din arbedsmaskin har ip 192.168.x.x eller 10.x.x.x så sitter du eventuelt bak en router med sansynlig firewall kapasitet for eksempel en isa-server.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
18. september 2003 - 15:01 #3
Jeg er bag en isa-server og ftp-protokollen virker fint.

Ved du hvordan man kan åbne for porte på en isa-server?
Avatar billede langbein Nybegynder
18. september 2003 - 15:24 #4
Ja og nei. Man kan ikke åpne for porter med mindre man har administrator rettigheter til ISA serveren.
Avatar billede nightowl24 Nybegynder
18. september 2003 - 15:26 #5
Det har jeg, altså administrator rettigheder
Avatar billede rubeck Nybegynder
18. september 2003 - 20:25 #6
http://www.isaserver.org/ ville være et rigtigt godt sted at starte.. :-)

/Rubeck