Avatar billede durd Nybegynder
17. september 2003 - 20:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Epox bundkort

Jeg sidder her med en nysamlet computer, og jeg kan ikke få den til at starte. Det er med et Epox 8RDA+ bundkort, 512 Kingston HyperX 3200 DDR-RAM og en AMD Barton 2500+ CPU...

Jeg har prøvet med anden CPU, andet gfx-kort, anden strømforsygning, og anden ramblok af samme type, men ligemeget hvad jeg gør kommer fejlen "02" på det lille display på bundkortet..

Den skifter fra "C1" til "02" hvor den bliver til jeg hiver stikket ud. Samtidigt kommer der vedvarende advarsels-bib fra pc-speakeren..

Plz help..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. september 2003 - 20:51 #1
vedr. de post koder.. så kik i din manual der står de.

kan du beskrive det biiip der kommer?
er det biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip
eller biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip  biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. september 2003 - 20:53 #2
har du prøvet at resette BIOS?

har du prøvet med kun gfx kort, ram og CPU *uden andre hardware dele, som PCI kort, CD-Rom, osv)?
Avatar billede durd Nybegynder
17. september 2003 - 20:55 #3
Jeg kan ikke finde den kode i manualen.. Hvad skal jeg kigge efter? Der er ingen af de koder i bogen der starter med 02..
Det er en "amblance-lyd".. bee beeeee bee beeee bee beeee Hver anden tone er dyb og hver anden lidt lysere..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. september 2003 - 20:57 #4
bliver CPU'en (kølerne) godt varm?

mener at når den laver det nummer, så er det enten for varm CPU eller defekt CPU
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. september 2003 - 20:57 #5
kølerne = køleren
Avatar billede fromsej Praktikant
17. september 2003 - 20:57 #6
Prøv at skille hele dynen ad igen, saml det udenfor kabinettet, bare sørg for at bundkortet ligger på noget Ikke-ledende, f. eks den kasse eller pose det kom i.
Avatar billede durd Nybegynder
17. september 2003 - 21:03 #7
For fanden da.. Jeg tror sq det virkede at resette BIOS'en.. Jeg skriver lige om lidt.. ellers er der 100point til mr. rkhdk :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. september 2003 - 21:05 #8
side D-1 -> D-6
de sidste sider i manualen står POST Codes
Avatar billede rebecca Novice
17. september 2003 - 21:23 #10
Har du prøvet at sætte dine ram sådan her i bios>>>

ID: 494
Article type: FAQ
Applies to: EP-8RDA, EP-8RDA+

PC3200 Memory Not Stable -
If your PC3200 memory is not stable try the following BIOS settings:

Memory Frequency = 100%
Memory Timing = Expert
T(RAS) = 7
T(RCD) = 3
T(RP) = 3
CAS Latency = 2.5

Adjust the memory frequency above until you reach the resulting frequency of 200MHz (for PC3200).
Avatar billede itopia Nybegynder
18. september 2003 - 07:55 #11
Øhm, har du monteret det lille 4 benede stik i dit bundkort? Det er det som leverer strøm til CPU'en og hvis det mangler kan maskinen tændes med heller ikke mere....

/iTopia
Avatar billede justaname Nybegynder
22. september 2003 - 11:19 #12
Prøv at checke om kernen på din cpu er knækket.
Kernen på de nye barton cpu'er er meget ringe... jeg har knækket 2 barton 2800+ cpu'er.
Hvis kernen er knækket kan den fejl du beskriver godt ske.
Du kan også prøve at dreje din køler 180 grader, hjælper nogle gange, og til sidst kan du prøve at tage noget nyt køleplasta på det kan også hjælpe.
Avatar billede durd Nybegynder
23. september 2003 - 19:10 #13
Tak for hjælpen!
Det var noget med mine ram ;)