Avatar billede helmersen Nybegynder
17. september 2003 - 17:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med formatering af C: med WIN XP PRO.

Min HD er delt op i partitioner. c: og e: (d: = cdrom). Jeg vil gerne formatere c: og lave en hel frisk installation af windows XP PRO. Men af en eller anden årsag kan jeg ikke få lov til at formatere c: selvom at jeg bruger windows CD'en. Jeg må gerne formatere e:, men ikke c:. Jeg kan få lov til at installere windows oveni den gamle på c:, men det ryder jo ikke op på partionen. suk. Begge partitioner er NTFS. What to do?

Jeg har en ide/teori, men vil gerne have det bekærftet før jeg går i krig med det: Hvis jeg installerer WinXP på e: .. så bør jeg kunne få lov til at formatere c:. Derefter kan jeg installerer WinXP igen på c: og så slette WinXP på e: manuelt. Kan det lade sig gøre? (Hvis ike ligger jeg jo så inde med 2 installationer af windows som jeg så ikke kan slette igen).

Help me.
Avatar billede dr0zie Nybegynder
17. september 2003 - 17:58 #1
nej nej dette er ikke nødvendigt.
start pcen med cd-rommen i boot cd-rommen før pcen starter op helt ..
Så skriver den tryk på en tast for at starte windows installationen så trykker du enter og så kørere det hele derfra.
så vidt jeg kan høre så gør du det mens pcen er tændt i windows rigtigt?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
17. september 2003 - 18:14 #2
partition magic ville være en go´ ide, til det "problem".
har du en win98 start op diskette, så prøv at formatere med den.
Men når du prøver at  formater med xp-cdén..så skal dit cd.rom stå som 1. boot device, i bios...O)
Avatar billede hcma Novice
17. september 2003 - 18:46 #3
Avatar billede helmersen Nybegynder
18. september 2003 - 14:49 #4
Uhm .. pinligt! JEg har formateret nu, og opdateret windows så det kører bare som smurt nu. Som Dr0zie sagde, har jeg før haft sat Windows CD'en i mens windows har kørt. Men nu hvor at jeg startede computeren op med CD'en i, så fik jeg endelig lov til at slette partionen og lave en ny, formatere med NTFS osv. Det virker!

Tak for hjælpen!
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. september 2003 - 22:00 #5
ja okay.,,troede vi havde et rigtigt problem her...O)
fedt det virker.