Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:23 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

Teamspeak voice program kan jeg ikke finde ud af :s

Hejsa.. Vil først lige undskylde, da det jo ikke direkte er et chat program, men mente det var den kategori som kom tættest på..

Jeg har lige downloadet Teamspeak 2.0 og skulle, sammen med en ven... Men jeg kan altså ikke finde ud af at connecte til den server jeg selv laver.. Den siger bare "error" når jeg prøver at connecte...

Jeg har TDC netexpress ADSL med en speedstream 2601 router.. Jeg skulle mene jeg havde åbnet for port 8767, som den bruger, men det virker stadig ikke..

Jeg er lidt blank.. Vil være glad hvis nogen havde en evt. løsning på mit problem..

Mvh Deathblow
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:28 #1
Kan anbefale dig at bruge Skype. Der er slet ikke noget med opsætning
Læs en masse og hent det her: http://lifesucks.dk/comments.php?id=P366_0_1_0
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:31 #2
Du skal blot hente programmet, skrive brugernavn+kode og de info om dig selv du vil have ude, og så er du på.

Det bruger ca 5 KBit i forbindelse og er uden forsinkelse. Der er en mini chat med ala intant message, men ikke så udbygget, det er telefondelen som rykker for vlidt
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:32 #3
oki.. takker.. vil lige prøve det ud.. for jeg bruger nemlig gamevoice nu her.. men efter jeg har nedgraderet min forbindelse fra 1024/256 til 256/256, så er det begyndt at lagge ofte når vi snakker.. og derfor vil jeg lige prøve lidt nye programmer, da det sagtens burde kunne køre på 256/256 uden lag..
Fik så bare anbefalet teamspeak.. så vil stadig gerne have hjælp til det, i tilfælde af skype evt. også lagger..

ps. det er ikke konstant lag, men det kommer bare ofte. og ofte er det MIG som høre min kammerat lagge.. for han kan normalt høre mig tydeligt hele tiden..
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:34 #4
Jeg kan se på min sending at jeg bruger 5 når jeg snakker, og jeg snakkede med en i går som har kabelnet med 256/64 og det virker bare tio top som telefon

Som du kan se på LifeSucks.dk linket er det ganske nyt program, lavet af dansker og havde stor medieomtale i går. Der skrives også lidt i dag, men det er det samme som allerede er fortalt i de andre artikler
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:39 #5
hmm.. når jeg skriver mit navn.. password og e-mail adresse.. markere det nedste med et flueben og trykker connect.. men den vil ikke?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:41 #6
prøv igen. Jeg kunne ikke lige først, men så kom den i andet forsøg
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:41 #7
har du oprettet dig?
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:43 #8
jeg har prøvet at skrive
Brugernavn: Insane_dk    /    AndersKallesoe
Password: ******
E-mail: min e-mail

Jeg prøvede med Anders.... hvis nu underscore ikke var godkendt i et navn.. men ingen af dem virker.. "unable to connect" skriver den bare
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:44 #9
jamen det er oprettelsen jeg er ved... jeg får to valgmuligheder når jeg starter programmet op.. og jeg vælger den hvor jeg ønsker at oprette en acc
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:45 #10
Har prøvet en del gange nu.. kan være deres servere er nede eller lign.?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:46 #11
hmm.. der kommer ikke en rød tekst med at navnet er optaget?

Når du kommer på må du godt ringe mig op for en test, men du kommer ikke på vennelisten - okay?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:47 #12
kan godt være de er lidt belastede, men selve programmet virker - også nu
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:49 #13
hehe.. sure :)

men nej.. den siger ikke navnet er optaget.. den skriver bare "Could not connect".. og jeg har også prøvet navn som f.eks. "heyheyheyjotak" og får samme svar.. og  tvivler lidt på sådan et navn skulle være optaget
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:49 #14
Den virker på port 80 som er samme port som du bruger til at browse sites, så der burde ikke være problemer andet end hvis du har en software firewall som du skal godkende programmet i.
Fysiske firewalls giver ikke problemer
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:49 #15
men forstår ikke why jeg ikke kan connecte så.. :-/
well.. prøver lige at få fat i min kammerat og se om han kan få det til at virke..
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 15:50 #16
well.. har ingen andre firewalls installeret end den som er installeret i win 2k (hvis der er en? :)).. og så den i routeren (speedstream 2601)
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 15:52 #17
det burde ikke give problemer

Mystisk, men det må være serveren hos Skype
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:00 #18
hmm.. vi er 25661 online lige nu, og jeg har lige skiftet login uden problemer

Kommer der fortsat ikke andre fejl end "unable to connect"?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:04 #19
Der burde være ledigt med "Insane_dk" der er ikke andre som hedder det
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 16:06 #20
nej.. det gør der ikke
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:13 #21
Systemkrav:
# PC running Windows 2000 or XP
# 400 Mhz processor
# 128 Mb
# 10 MB free disk space on your hard drive
# Sound Card, speakers and microphone

-- det har du vel?
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 16:13 #22
hehe. ya.. :)
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:15 #23
afinstaller det, og geninstaller

Der må være noget som er gået galt i installationen
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 16:17 #24
kk.. prøver jeg lige
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 16:28 #25
argh.. virker stadig ikke.. hvad kan det mon skyldes?.. fatter jeg slet ikke noget af lige nu :s
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:31 #26
Det fatter jeg heller ikke.

Hvad kommer der af fejlbeskeder når du vil oprette dig? Du har ikke været logget på endnu vel?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 16:47 #27
Vi er nu 26.487 online, så der er kommet flere på.

Jeg har en online som ogsp har RDC NetExpress så det er ikke TDC som har lukket. Fortæl noget mere om hvad du gør, ov hvilke beskeder som kommer. Vi SKAL have dig på Skype, det er det letteste, bedste og hurtigst voksende
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 16:57 #28
Den eneste besked jeg får er "could not connect"
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:00 #29
Altså... jeg installerer programmet..
Når programmet starter trykker jeg "creat new acc", da jeg ikke har en acc endnu
Jeg skriver et brugernavn jeg gerne vil have "Insane_dk"
password på 6 bogstaver.. ingen tal eller lign.
og min e-mail "anders_kallesoe@hotmail.com"

Er det evt. min hotmail adresse som driller?
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:03 #30
jeg har prøvet med alverdens brugernavne/passwords/e-mails.. men får samme besked hele tiden "Could not connect!"..

Hvorfor har jeg absolut ingen ide om.. :-/
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 17:03 #31
prøv at skifte til din TDC-email. Der er flere og flere som lukker for brug af Hotmail.com og Aol.com adresser. Jeg har vist brugt email fra eget domæne

Underscore "_" i navnet tillades
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:07 #32
Jeg har lige prøvet at hente filen igen, uninstall og installerer igen.. men intet hjælper...

Det eneste der står er "Could not connect".. nogen steder man evt. kan spørge om support?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 17:10 #33
Der er http://skype.com/help.html og deres FAQ http://skype.com/help_faq.html

I can't connect to Skype. What's wrong?
Some restrictive firewalls may not allow you to connect to Skype. Please see the Technical section of the FAQ for more information.
http://skype.com/help_faq.html#Technical
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:13 #34
oki.. well.. prøver lige med en anden e-mail..
har også lige sent en e-mail til dem omkring problemet..
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:15 #35
har lige prøvet med en anden e-mail.. (ofir) virkede ikke.. jeg prøver lige at kigge lidt på de link du lige har skrevet.. thx
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:22 #36
hmm.. der stod man kunne prøve at åbne for udgående port 80 i TCP.. og hvis man ville opnå højeste kvalitet også åbne for port 80 UDP udgående..

Jeg skulle mene jeg har gjort det, både i "avanceret NAPT server konfiguration" og i "specielle internet applikationer"..

men det  virker stadig ikke :-/
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:24 #37
hvis du også har netexpress adsl.. har du så ikke også været inde og åbne for udgående TCP port 80 ?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 17:26 #38
Det var jeg inde på "17/09-2003 15:49:33", men ja jeg glemte at skrive den også skulle virke ud.

Det kan ikke passe. Du er den eneste der har det problem. De andre problemer er at de kan hører sig selv, men at vi ikke kan høre dem - og den fejl er noget Windows XP som vist standart har lukket for mikrofonen... men du har jo 2000, så det slipper du nok uden om.

Prøv at genstarte din maskine og din router/mocem/switch eller hvad du nu har til at koble på nettet med (simpel løsninsforslag, men overraskende effektivt ofte)
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:29 #39
prøver lige at genstarte
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 17:30 #40
Jeg har CC. Det er min ven som har TDC - og han har ikke åbent noget ekstra, men jeg kan heller ikke huske om vi nogensinde har lukket for nogle porte hos ham så det har nok været åbent fra start. Men det SKAL være åbent - TCP ud og UDP ind og ud
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:36 #41
men er det i specielle internet applikation eller avanceret napt server konfiguration man skal åbne for de porte?
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 17:39 #42
Jeg skal have dem åbne i min router, men du har vel noget en slags modem. Prøv at ring til TDC supporten, det må de kunne fortælle dig helt præsist og let
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 17:39 #43
jeg smutter lige ned og spiser.. er tilbage om små 30 min eller lign.
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 18:09 #44
hmm.. jeg skulle mene jeg havde åbnet for udgående tcp port (80) og både ud- og indgående UDP port 80.

Men jeg er ikke helt sikker på, hvor det skal gøres henne.. om det er i specielle internet applikation eller anvanceret NAPT server konfiguration
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 18:21 #45
Igen. Det er ude for mine evner at svarer på... desværre

Jeg smutter om lidt og er nok først tilbage efter 21 en gang, men så er jeg her til kl. 2/3 stykker. Vi fortsætter til det virker
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 18:23 #46
du kan se screenshots af hvordan jeg har åbnet portene.. Hvis du kender noget til det, kan du evt. se om jeg har lavet noget forkert..
du kan hente dem fra min ftp
ftp://view:view@80.63.78.113
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 18:37 #47
argh! Du skal lave dem om til giffer, det fylder over 2 GB hver - og du bruger din linie kraftigt.

Jeg har kun nået at se den første og den ser rigtig ud, men igen - ring til TDC-supporten imens de er der, så vi er sikre på at det virker som det skal den vej. Når det virker kan du let komme på Skype.

Prøv evt hos en ven eller netcafe så du kan se hvor nemt det går
Avatar billede deathblow Nybegynder
17. september 2003 - 19:00 #48
sry :) de er fixet til gif nu.. my bad..
Avatar billede spontek Nybegynder
17. september 2003 - 23:59 #49
Har du ringet?
Har du fundet en løsning, virker det?
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 00:14 #50
nope.. jeg har ikke fundet nogen løsning.. jeg fik endda fat i en som normalt sad på tdc hotline.. jeg prøvede at genstarte routeren som du også foreslog.. men hans bedste foreslag til sidst var at anskaffe mig en anden router :-/..
Avatar billede spontek Nybegynder
18. september 2003 - 12:41 #51
er det ikke noget som TDC leverer så du blot skal have en ny tilsendt fra dem?
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:18 #52
jo.. det er det.. jeg vil ringe i dag og høre om de kan sende sådan en gut til mig..
Men det irriterer mig godt nok jeg ikke kan få det til at virke :s
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:34 #53
hmm det ville koste mig 245 i gebyr, og det ville stige 8 kr. pr. mdr.. så jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få det andet til at virke
Avatar billede spontek Nybegynder
18. september 2003 - 14:41 #54
Hvorfor skal du betale for at det udstyr du lejer af dem ikke virker? Det er da ringe
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 14:45 #55
ja :-/

men jeg har åbnet port til ftp osv.. og til warcraft så jeg kan spille online.. så forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan åbne for de porte :-/
Avatar billede spontek Nybegynder
18. september 2003 - 14:48 #56
Det lyder fuldstændigt vanvittigt
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:17 #57
mon det vil hjælpe at resette routeren?
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:20 #58
ej.. har hørt fra en kammerat at skype skulle være kanon.. nu MÅ jeg bare have det til at virke :o
Avatar billede spontek Nybegynder
18. september 2003 - 18:22 #59
Ja, det er altså ikke en løgn jeg har stukket dig. Det er godt, smut forbi din ven og test det og tag en XP CD med hjem  :-)
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 18:43 #60
hehe :) ja.. vil også gerne have xp igen :)

men tror nu ikke det vil hjælpe på det.. ? :)
Avatar billede spontek Nybegynder
18. september 2003 - 18:49 #61
Du er den eneste jeg har stødt på med problemet, og du er den eneste med 2000. Det betyder ikke at der er derfor, men ...
Avatar billede deathblow Nybegynder
18. september 2003 - 19:48 #62
tja.. kan godt være win 2k er problemet..