Avatar billede lasbas Nybegynder
17. september 2003 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Forretningsplan til et helt nyt marked

hvordan laver man sådan en hvis der ikke
er andre man kan -kikke over skulderen- ... ?

potientielle kunder er 80 % af ALLE 12-26 årige (drenge) i feks vanløse/brønshøj
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. september 2003 - 13:49 #1
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. september 2003 - 13:54 #2
Det kommer helt an på hvad du skal bruge den til. Hvis den er til dig selv for at skabe overblik over projektet, bør du nok vægte at få identificeret dine kunder og deres købsmotivation og derudover gøre ret meget ud af at få skabt og beskrevet dit netværk.

Hvis planen skal bruges til at fremskaffe kapital, bør du vægte hvorledes den indskudte kapital forrentes, hvilket udbytte der er for investorer og hvornår og hvordan deres 'exit points' er.

Summa summarum: Hvad skal du bruge den til ?
Avatar billede lasbas Nybegynder
17. september 2003 - 13:57 #3
kapital haves og en forretningsplan haves sådan set næsten også pånær lidt

Markedsanalyse kan jeg ikke finde ud af, da det ikke findes andre
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. september 2003 - 14:15 #4
Hvad er det ved markedsanalysen du ikke kan finde ud af ?
Avatar billede lasbas Nybegynder
17. september 2003 - 14:57 #5
om det er et atraktivt marked... ?

jeg kan da godt løfte sløret lidt...

noget af planen er at starte en PS2-cafe med mulighed for både
at linke flere PS2'er sammen men også at spille PS2 online
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. september 2003 - 15:16 #6
Hvad mener du med et attraktivt marked?

Du kan sikkert godt tage 15-20 kr. i timen, for det
ligger niveauet på for en internet/spille café. Flere
af dem der er åbnet i Glostrup området, er lukke igen
efter kort tid.

/per
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
17. september 2003 - 15:39 #7
Tjaa, hvis du ikke kan købe dig til den slags markedsundersøgelse, så er der kun hårdt arbejde tilbage og ud og interviewe folk i målgruppen (og en god slat af dem du tror er udenfor).

Lav et spørgeskema, få evt. hjælp på Erhvervsrådet eller via Iværksætterrådgivningen og find (mindst) ud af, hvor mange du vil antage der vil komme hos dig, hvorfor de vil komme hos dig og hvad de vil betale. Hvis du har en handelsskole i nærheden plejer de at være til at tale med i relation til arbejdet omkring markedsundersøgelsen, så du kan få den formedes en kasse Cola’er.

Jeg brugte for et par år siden den lokale handelsskole til en sådan markedsundersøgelse. Klassen kom tilbage med over 400 besvarede spørgeskemaer. Godt gået af en flok unge mennesker der ikke har prøvet det før! …
Avatar billede matz Nybegynder
17. september 2003 - 17:25 #8
Når der skal laves en markedsundersøgelse så tag højde for disse ting:

- Formulering af målet for undersøgelsen
- Vælge undersøgelsesmetode
- Fastlægge antal respondenter
- Formulere spørgsmålene
- Analysere markedsundersøgelsen