Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
26. december 2000 - 15:55 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvor kommer min besøgende fra ... igen igen

Jeg har lavet en statistik system som holder styr på hvor mange besøgende jeg har på min site. Sitet er lavet i ASP. Men som så mange andre vil jeg i stedet for besøgernes IP nummer gerne se hvor han kommer fra. Jeg ved godt at man kan indtaste IP nummer forskellige steder på nettet og så får man en domain navn tilbage. Sådan en funktion vil jeg gerne have. Det er kun et problem, jeg kan ikke installere et komponent (DLL fil) for min site ligger hos en webhotel. Men jeg har CGI muligheder. Jeg ved bare ikke noget som helst om CGI.

Er der nogen derude som kan hjælpe ?
Avatar billede netsrac Praktikant
26. december 2000 - 15:57 #1
Ja et reverse DNS lookup er jo nok det du søger, det kan laves med et komponent i asp måske din udbyder har det installeret ?
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:58 #2
du kan se hvor din besøgende kommer fra ved at skrive:

<%
Request.ServerVariables(\"HTTP_REFERER\")
%>

Du kan så indskrive det i en database eller en textfil og derved få et indblik i hvor de kommer fra!
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 15:59 #3
meeen, det er da lidt simpelt.....men jeg kunne da godt tænke mig at få en lidt bedre forståelse f hvad du helt præcist ønsker!
Avatar billede okay Nybegynder
26. december 2000 - 16:32 #4
500 POINT, for det !!!!!!
Avatar billede netsrac Praktikant
26. december 2000 - 16:34 #5
Hvis man læser spørgsmålet synes jeg det fremgår tydeligt at han ønsker et reverese DNS lookup og ikke HTTP_REFERER variablen.
Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
26. december 2000 - 16:36 #6
JO en reverse DNS lookup er hvad jeg mener. Og HTTP_referer er jo kun den site de kommer fra !! Ikke hvor besøgende selv kommer fra, det kan man kun finde ud af ved at lave en reverse DNS lookup.

Og Okay .. hvad mener du ????
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. december 2000 - 16:38 #7
Benyt dig af www.TheCounter.com til andet kommer op. Der få du masser af info.
Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
26. december 2000 - 17:02 #8
Nej jeg vil ikke bruge services som TheCounter eller Nedstat. Jeg vil hellere selv ha\' styr på informationerne. Så det svar er ikke godt nok.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 17:07 #9
Hey jeg tror sq vi har en TV-2 fan her wiieee - gid jeg kunne hjælpe *s*

Husk at købe deres nye album d.29 januar :o)

Vi ses i Kina ... hehehe !!
Avatar billede thoeger Nybegynder
26. december 2000 - 17:49 #10
jeg mener at der er nogle problemer med at lokalisere hvor brugerne kommer fra da de regler der engang blev opsat om hvor hvilke ip adresser kom fra ikke er gældende mere da visse områder manglede adresser og så lånte de af andre!!!!
Avatar billede lp Nybegynder
26. december 2000 - 17:52 #11
yep, jeg mener fx. at cybercity brugere registreres som hollandske.....
Avatar billede klas Juniormester
26. december 2000 - 17:53 #12
Brug et statestik program som statmentor

http://www.aspcode.net/showart.asp?art_id=5

Bruger det selv - Det er nemt at sætte op, bruger ingen database (laver selv statestik filer)
Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
26. december 2000 - 18:42 #13
Hej Kjalle : JO jeg er en stor TV-2 fan og glæder mig vildt meget til det nye album. Vi ses i Horsens, Aalborg, Randers, Aarhus etc.

Klas : Statmentor viser heller ikke hvor besøgende (hvilket land) kommer fra ! Så den duer heller  ikke.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 20:14 #14
Yndlingsbabe >< Godt nok er jeg kæææmpe fan men jeg bliver på Sjælland, de kommer til Holbæk (hor jeg bor) HAR bestilt billet !!!! :o)

-Steffen er GUUUD !!!!!
Avatar billede klas Juniormester
26. december 2000 - 22:26 #15
havde ikke set at du havde skrevet noget med et land nogen steder
Avatar billede aller Nybegynder
29. december 2000 - 08:20 #16
http://home.t-online.de/home/trojan/indexe.htm - et besøg værd?

(Det er et CGI-script, ikke ASP...)

Kim.
Avatar billede aller Nybegynder
11. januar 2001 - 01:20 #17
Hvad med at lukke ?

Kim.
Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
26. januar 2001 - 15:02 #18
Spørgsmål er lukket
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. januar 2001 - 12:13 #19
nej det er ej !!!! du skal acceptere det eller give dig selv points !
Avatar billede yndlingsbabe Nybegynder
27. januar 2001 - 12:34 #20
ok jeg prøver igen