Avatar billede sorenstrom Nybegynder
16. september 2003 - 19:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af ind- og udgående post på nyopsat Domino-server

Jeg har just installeret en Domino R5-server.
Jeg har ikke rørt noget endnu, og vil gerne have en klar beskrivelse af, hvad jeg skal gøre for at opsætte ind- og udgående post korrekt.
Jeg sidder bag en firewall, har fast IP-adresse, og ellers et domæne "ude i byen".

Hvem kan hjælpe mig.

/Søren
Avatar billede jogii Nybegynder
17. september 2003 - 09:11 #1
Det er ikke let at skrive en 100% vejledning, da Domino-konfiurationen er bygget meget modulært op for at kunne tilpasses alle miljøer, men jeg vil gøre et forsøg på det mest basale. Hver gang du har fået én ting til at virke vil jeg så komme med næste skridt.

Første del: Basics (primært indgående post)

For at få SMTP-mail (port 25) til at virke skal post udefra sendes igennem firewallen til din Domino server. I serverdokumentet på første side skal der angives "SMTP listener task:    Enabled" (sådan står det i D6, det kan være lidt anderledes på R5).
På serverconsolen kan du manuelt starte SMTP ved at skrive "load smtp" og du kan slukke for den ved at skrive "tell smtp quit".
Når SMTP kører på serveren kan du kontrollere ved at kontakte serveren på den IP-nummer:
telnet <ip-nummer> 25
Herefter skulle serveren gerne svare igen. Du kan evt. gentage ved at anvende det udvendige ipnummer til dit domæne (så får du også kontrolleret forbindelsen igennem firewallen).

PS: Hvorfor har du installeret en R5 server? D6 vil give dig lidt mere af det gode.
Avatar billede jogii Nybegynder
02. april 2007 - 19:59 #2
Fik du det til at virke???
Det er jo efterhånden lidt tid siden du spurgte om denne og http://www.eksperten.dk/spm/332241 .
Var det DNS-problemer du havde ?
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
02. april 2007 - 22:36 #3
Når jeg skal være helt ærlig, så kan jeg ikke huske det, da det jo, som du siger er længe siden.
Jeg er ude af Notes-miljøet, og har ikke arbejdet med det i et stykke tid.
Men tak fordi du spurgte. :-)