Avatar billede the_legend Nybegynder
15. september 2003 - 14:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

drivere til compaq presario 5240 (cd rom) drev med dvd

Hej nogle af jer som kan finde nogle drivere for mig. Det skal være til en compaq presario 5240 og jeg har ikke den cd som kommer med.
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 15:08 #1
Monitor:
Her er driveren til Windows 98:
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/SP14501-15000/SP14540.exe
Her er driveren til Windows 95 & 98 er ældre end den anden!
ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/SP13001-13500/SP13314.exe

Der er ikke lavet specielle drivere til de andre Windows versioner :o(
Der lige om jeg kan finde drivere til tastaturet :o)
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 15:09 #2
http://www.eksperten.dk/spm/194738

Fandt det her så måske er der hvad du søger i denne tråd :-)
Avatar billede the_legend Nybegynder
15. september 2003 - 15:16 #3
det er ikke til skærmen eller grafikkortet det er til cd rom drevet! :D
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 15:19 #4
Undskyld
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 15:21 #5
Avatar billede ird Praktikant
15. september 2003 - 15:22 #6
Nej heller ikke :-(

Jeg sover lidt nu sorry. Hopper lige ud og tager noget frisk luft :-)
Avatar billede the_legend Nybegynder
15. september 2003 - 16:01 #7
hehe det er helt fino! håber du kan finde det rigtige!
16. september 2003 - 15:49 #8
www.compaq.dk/support
den omdiregere dig til denne her http://h20015.www2.hp.com/en/siteHome.jhtml?reg=nam&cc=us&lc=en&pagetype=sitehome
Så skal du bare klikke af - Software and drivers download
og skrive Presario 5240 i feltet og klikke på pilen.
Avatar billede the_legend Nybegynder
17. september 2003 - 10:59 #9
jamen hvilken en er til cd rom drevet er det den som hedder ROMPaq
17. september 2003 - 13:04 #10
Så vidt jeg ved, skal der ikke bruge specielle drivere til CD ROM og DVD Drev.
De er supporteret direkte af Windows.
Men det kan du chekke på Microsofts HCL, du skal bare taste model nummeret på drevet ind, uden Compaq.
http://www.microsoft.com/whdc/hcl/search.mspx
17. september 2003 - 19:57 #11
ROMPaq er en BIOS opgradering.
Avatar billede the_legend Nybegynder
18. september 2003 - 08:14 #12
hmm så ved jeg ikke hvilken jeg skal hente muligt du kan udfylde de ting og komme med en direkte side
Avatar billede the_legend Nybegynder
20. september 2003 - 11:16 #13
kan ikke finde dem! lukker
Avatar billede oli Nybegynder
07. november 2003 - 21:49 #14
hej  jeg har selv  en  skumbak 5240

er det cd rommen  du mangler

jeg har lagt windows  2000
Avatar billede oli Nybegynder
07. november 2003 - 22:58 #15
det  her hedder  dvd drevet på Presario 5240
COMPAQ DVD-ROM SR-8583    Compaq    DVD-ROM    5x/32x

link  til program  som  analyser  din pc.
når  man  fører musen  over div  kommer link op  til div. drivers.

jeg har dem  et sted  skal lige finde  dem

good  luck
Avatar billede oli Nybegynder
08. november 2003 - 18:26 #16
legend se  her  tror  det  måske  er  det  du mangler
har den på  en cd rom  som jeg har fået fra  compaq.
send din  e-mail og  jeg sender dig  programmmet.

SOFTPAQ NUMBER:  SP9471
PART NUMBER:  N/A
FILE NAME:  N/A
TITLE:  Presario Specific Models DVD Player Software for Region 2
VERSION:  4015.7
LANGUAGE:  European, Japanese

CATEGORY:  Software Solutions

DIVISIONS:  Consumer

PRODUCTS AFFECTED:  European and Japanese Compaq Presario Models 1805,
                    1915, 1920, 5030, 5110, 5130, 5170, 5180, 5240, 5260,
                    5270, 5286, 5290, 5650, 5676, 5686, 5696

OPERATING SYSTEM:  Microsoft Windows 98

SYSTEM CONFIGURATION:  DVD drive installed (Europe and Japan only)

PREREQUISITES:  N/A

EFFECTIVE DATE:  February 15, 1999

ELECTRONIC DISTRIBUTION ALLOWED:  No (CD-ROM only)

SOFTPAQ UTILITY VERSION:  N/A

SUPERSEDES:  N/A

DESCRIPTION:  On only the supported Presario models listed above, this
SoftPaq automatically installs and configures the full version of the
Compaq DVD Player application for Region 2.  It is made available for
Service to distribute to customers who are experiencing problems with
previous versions of the DVD Player.

This SoftPaq is distributed only on CD, not on the Compaq website.

Enhancements/Fixes:
- Fixes various crashes and lock-ups associated with the DVD Player
- Adds support for macroblocking in titles that had field picture encodings
- Fixes minor language support issue with subtitles

HOW TO USE:

1. Copy the SP9471.EXE file to a directory on your hard drive or run it
directly from the distribution CD-ROM.

2. Execute SP9471.EXE and follow the on-screen instructions to install
and configure all of the necessary software.

3. Read the Licensing Agreement and click on "I Agree", and installation will
begin.

Copyright 1999, Compaq Computer Corporation.  All rights reserved.

Product names mentioned herein may be trademarks and/or registered
trademarks of their respective companies