Avatar billede 13thsky Nybegynder
15. september 2003 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

3D i Java - Spil

Vi står og skal modellere en simpel 3D verden i 3DMax. Meningen er at ende op med et simpelt spil, hvori man kan bevæge sig real time i denne 3D verden.
Selve programeringen/funktionerne udvikles i Java.

Spørgsmålet er nu hvordan vi griber dette an?

Kan vi kode Java sammen med 3D Max animationer?
Er der programmer som kan sammenkoble disse?
Er der forudlavede 3D platforme som man kan modellere videre på og indkode funktioner i?

//13th Sky
Avatar billede anhansen Nybegynder
15. september 2003 - 13:59 #1
Der findes et åbent format VMRL, som er rimeligt nemt at gå til, 3D Max kan gemme i dette også mener jeg. Jeg ved ikke lige med det sidste du spørger om, mht platforme. Der findes jo directx til c++, og til java er der noget der hedder 3d api. http://java.sun.com/products/java-media/3D/download.html
Har ikke prøvet at bruge det, men det ligner noget af det du skal bruge..
Avatar billede geek Nybegynder
17. september 2003 - 15:33 #2
Jeg vil forslå jer at kigge på
http://nehe.gamedev.net/
til venstre på siden er der 42 "lessons" hvor mange er portet til java,
hvis i bare følger (kigger igennem) nogle af de første burde jeres problem ikke være særligt svært at løse...
Avatar billede 13thsky Nybegynder
24. september 2003 - 22:53 #3
Vi endte op med at arbejde eksperimentelt videre med programmet JavaStandaloneTemplate
´
//13th Sky