Avatar billede gummimand Nybegynder
15. september 2003 - 08:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvem er all-routers.mcast.net [224.0.0.2]

Når min PC starter melder firewall'en dette:

"Application from your computer wants to send ICMP packet to all-routers.mcast.net [224.0.0.2]"

Hvad betyder det, hvad er det på minmaskine der vil i kontakt med hvem?
Avatar billede c-holst Novice
15. september 2003 - 11:21 #1
kan ikke lige overskue de søgeresultater jeg får via google, så jeg kan ikke lige sige hvorvidt du skal være bekymret, for der dukkede ikke lige nogen "alarmer" op blandt resultaterne.

men for at du kan tjekke lidt efter indtil der kommer nogen der forhåbentligt ved mere end jeg, kan du prøve disse ting.

spybot search and destroy
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot

panda activescan
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?language=2&Country=63&Partner=1&Ref=PR-AS-107

og denne
http://www.anti-trojan.net/en/onlinecheck.aspx

du skal selvfølgelig holde din windows opdateret.

afinstaller alt hvad du ikke kender til af småprogrammer,
gå ind i kør>msconfig>start og fjern markeringerne i alt hvad du ikke kender til eller kan undvære

og hent til sidst dette og brugervejledningen
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/
http://www.spywarefri.dk/emptytempfolders.manual.htm

får du nogle meldinger lægger du dem herind.

håber der kommer nogen der ved lidt mere end jeg
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. september 2003 - 12:26 #2
Avatar billede gummimand Nybegynder
15. september 2003 - 13:40 #3
-->aovergaard
Det kan jeg godt se, men havd betyder det?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. september 2003 - 17:27 #4
Jeg tror simpetlhen det er noget med din router og ikke har betydning af nogen art.
Avatar billede gummimand Nybegynder
16. september 2003 - 07:29 #5
-->aovergaard
Jahhh, men jeg har ingen router!
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:31 #6
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede lundeman Nybegynder
28. oktober 2003 - 08:50 #7
IP range 224.0.0.0/3 er multicast pakker.
Jeg vil tro at den besked du får, kommer fordi windows prøer at lave en multicast for at finde adre klienter på netværket.
Avatar billede gummimand Nybegynder
28. oktober 2003 - 10:34 #8
Ja - men hvorfor prøver Windowa på det og hvordan stopper jeg det?
Avatar billede c-holst Novice
28. oktober 2003 - 19:40 #9
Nå, er der liv i denne tråd endnu. Har du prøvet at blokere denne handling, og evt set nogle konsekvenser af det?

prøvede du de tre onlinescanninger jeg forslog allerførst, og i givet fald, giver de nogen resultater?

hvorfor den prøver på det, sikkert fordi den mener den skal. bloker den hvis du vil og ser om der sker noget ved det.

kom bare med en melding.
Avatar billede c-holst Novice
01. december 2003 - 23:41 #10
har du fået det op at køre?

vi hører gerne hvordan det går med dit problem
Avatar billede gummimand Nybegynder
02. december 2003 - 09:03 #11
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare. Jeg blokkerede for "det" og har siden ikke mærket noget til "det", så "det" har åbenbart ikke været noget tab.

Jeg slutter tråden nu - tak for jeres hjælp.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
03. december 2003 - 00:01 #12
Velbekommen. *S*