Avatar billede drj68 Nybegynder
13. september 2003 - 13:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

knust glas

Hej har gennemgået tutorialen på 3dmaxer om at lave et glas: http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=0 tryk på den der hedder glas...

Da jeg er færdig ligner det et glas men der er fuld af revner i det, somom det er knust... hvordan får jeg det væk??
Avatar billede zerohero Nybegynder
13. september 2003 - 15:59 #1
Kan man få lov til at se et billede af resultatet?
Avatar billede drj68 Nybegynder
14. september 2003 - 10:23 #2
nåh ja det var måske en idé ;)

her: http://www.frip.dk/drj68/glas.jpg
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2003 - 11:55 #3
Prøv at send mig din Max scene (Fil) til mig og jeg vil se på sagen... info@opengl-delphi.dk
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2003 - 15:37 #4
Jeg kan desværre ikke åbne filen med min Version af 3D Studio Max 4.2 - Hvilken version bruger du?
Avatar billede drj68 Nybegynder
14. september 2003 - 15:53 #5
jeg bruger v.5 :(
Avatar billede drj68 Nybegynder
14. september 2003 - 16:24 #6
men det er også lige meget... hvis bare du kan hjælpe mig med en anden ting... har fundet en anden tut og har lavet et fint glas, men den øverste del vil jeg gerne have rund og flot.... hvordan gør jeg det??

adressen er www.frip.dk/drj68/glass.jpg
Avatar billede zerohero Nybegynder
14. september 2003 - 20:36 #7
Jeg går ud fra at du har lavet din glas skål ved hjælp af en Spline og derefter brugt Lathe til at udforme den 3 dimensinelle runding. Allerede her kunne du have lavet kanten rund. Men hvis du allerede har konventeret din skål til Editable Mesh findes der selvfølig en anden måde.

Vælg skålen og gå i Sub-Mode.
Vælg dernæst alle polygoner/Faces på kanten.
Du kan nu extrude dem, for dernæst at bevel dem lidt ind. Du vil nu få en blødere kant. Dette kan du gentage alt efter eget ønske. En lille fidus er at smide en Sub-Division MeshSmooth på til sidst, hvis du vil have en meget blød rund kant.

Held og Lykke
ZeroHero
Avatar billede geek Nybegynder
17. september 2003 - 15:36 #8
Husk at bruge en 2-sided texture til dit glas, kanske det er det du har glemt med dette glas!?
Avatar billede geek Nybegynder
17. september 2003 - 15:37 #9
Hmm havde kun set http://www.frip.dk/drj68/glas.jpg
ser ud til det er 2-sided på www.frip.dk/drj68/glass.jpg
Avatar billede drj68 Nybegynder
18. september 2003 - 20:53 #10
til http://www.frip.dk/drj68/glas.jpg: den er sat på 2 sided!! hvad kan der ellers være galt?