Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
12. september 2003 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Raptor Støjniveau??

Hejsa jeg overvejer at anskaffe mig en WD Raptor som systemdisk. Min eneste "bekymring" er støjniveauet. Jeg har læst nogle få steder at den støjer en del, og andre steder at den er næsten lydløs.

Derfor ville jeg lige høre om nogen har erfaring med denne disk. HVIS den støjer, er det så ved læsning, høj hyletone eller lignende? Mit kabinet er lydisoleret, og jeg har ophæng til disken - vil dette være nok til at fjerne eventuel støj??

På forhånd tak
  René
Avatar billede frewald Nybegynder
12. september 2003 - 15:51 #1
Jeg kan ikke høre meget fra min disk - sidder i et standart kabinet.
Men den er DEJLIG - du vil ikke skifte når du først har prøvet den :-)
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
12. september 2003 - 16:06 #2
Oki det lyder da positivt :) nej jeg håber virkelig på at det bliver noget af en forskel i forhold til min ældgamle IBM 10Gb der kører som systemdisk hehe. XP er mildest talt LANG tid om at boote.
Hvis den er lige så god som jeg håber bliver det nok til et raid når jeg får råd til en mere.

Andre med Raptor erfaring?
Avatar billede ricky Nybegynder
12. september 2003 - 19:37 #3
Hmm - det lader ihvertfald til at være WD's mindst støjende. Min oplevelse med andre WD diske er at det er highpitch støj og den kan du ikke fjerne helt med isolering m.v.

http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php

http://www.storagereview.com/articles/200303/20030320WD360GD_6.html
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
13. september 2003 - 11:23 #4
Tak ricky var lige præcis sådan en sammeligning jeg havde brug for :) Det ser jo ud til at man godt kan købe disken uden at udvikle tinitus hehe
Avatar billede martin_t Nybegynder
01. april 2004 - 09:02 #5
Selvom diskussionen her er lukket vil jeg godt lige bemærke at jeg købte denne disk (WD360GD) og sælger den igen med tab på brugtmarkedet, da den høje hyletone den udstøder ikke er noget for mine sarte ører...