Avatar billede humleloi Nybegynder
11. september 2003 - 20:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

gør størrelsen på et billede mindre

jeg skal til at smide nogle billeder ind i et billedgalleri men billederne fylder 300 - 400 kb, men vil gerne have dem ned på 100 kb men ved ikke hvordan jeg gør det! hjælp!
Avatar billede miss-g Seniormester
11. september 2003 - 22:24 #1
Bruger f.eks. Photoshop.

Åbner billedet, og går op i menuen Image - image size, hvis det skal være mindre i størrelsen.

Og skal de bruges til skærmen - kan man gemme til web, hvor man kan komprimere dem endnu mere....
Avatar billede jensendk Nybegynder
12. september 2003 - 07:57 #2
Irfanview er gratism ligge og effektiv.. www.irfanview.com
Avatar billede kriger Nybegynder
12. september 2003 - 09:56 #3
Det nemmeste program er til det formål er ACDSee.
13. september 2003 - 11:11 #4
Min favorit er programmet XNview, det kan også "batche", dvs. den kan fx. tage en hel mappe med billeder og så lave dem alle sammen til en bestemt størelse (både i px og %), på en gang.
www.xnview.com
Avatar billede humleloi Nybegynder
28. december 2003 - 01:42 #5
lukket