Avatar billede jhj_itp Nybegynder
11. september 2003 - 10:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Redelegering af .se og .de domæner til gratisdns.

Hej.
Jeg skal redelegere et .se domæne (og muligvis også et .de lidt senere) til gratisdns.dk, men så vidt jeg kan se er der kun mulighed for at redelegere .dk og .com (mv) domæner via gratisdns' procedurer. Ikke .se eller .de.

Er der en, der ved hvordan man får redelegeret disse domæner?

Mvh. jhj_itp
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. september 2003 - 10:12 #1
.se domæner kan man også smide til deres server.
Avatar billede jhj_itp Nybegynder
11. september 2003 - 10:17 #2
Ja, man kan oprette DNS på dem (hvis det er det du mener...), men jeg ved ikke hvordan man redelegerer dem fra en anden DNS udbyder til GratisDNS....!
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. september 2003 - 10:22 #3
hader svensk, men det er vist noget med det her:
http://www.nic-se.se/domaner/ompekning.shtml håber du forstår det bedre
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. september 2003 - 10:32 #4
Det ser ikke ud til at gratisdns tilbyder redelegering af .de, men enten skal du kontakte dem eller skal du havde en anden udbyder til at redelegere domænet til dem også derefter sætte gratisdns som nameserver.. Du kan ikke bare selv redelegere et .de domain.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. september 2003 - 10:38 #5
Mener også kun det er se partnere der kan lave redelegering, så skal du havde fat i gratisdns eller en anden partner til at få domænet til at pege på gratisdns.

Men ligemeget hvad så skal du havde domænet sat op på gratis før du kan få det igang på en nameserver, der kan du teste det via denne lille smarte funktion :o)

http://www.nic-se.se/teknik/delegering.shtml
Avatar billede jhj_itp Nybegynder
11. september 2003 - 11:13 #6
Hmmm.... det ser rigtigt ud alt sammen, men hold op hvor er det besværligt at læse svensk. Godt at ripe.de er på engelsk!! Tak for hjælpen. I kan vel dele point hvis jeg får nogle svar.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. september 2003 - 11:33 #7
svar
Avatar billede jhj_itp Nybegynder
11. september 2003 - 16:05 #8
Resultat ved .se (efter et Svensk studium!) - den korte version:
- Få den nuværende DNS-udbyder til at sende en mail til ompekning@nic-se.se hvor både de nye og de gamle nameservere er nævnt.
- Det er muligvis nødvendigt at faxe en underskrift til den nuværende DNS-udbyder for at få dem til at sende mailen videre.

dalbjerg: sidste chance hvis du skal have dine 15... :o)