Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 00:31 Der er 21 kommentarer

Ny PC: Intet Skærmsignal

Jeg har netop sammensat et nyt system der består af følgende:

Asus A7N8X-X Bundkort ( http://usa.asus.com/products/mb/socketa/a7n8x-x/overview.htm )
Athlon xp 2200+
512 ddr 2700 ram
Daytona Geforce FX 5600 256 MB TV/out

Jeg har selv samlet det men den starter ikke op! Der kommer intet skærmsignal.

Jeg har prøvet at udskifte alle delene med nogle andre men bundkortet laver samme nummer. Har tilmed prøvet med et andet bundkort (ECS K7S5A Pro). Men dette giver samme resultat.

Når jeg trykker på on-knappen starter systemet: harddiske, cpu-køler, det hele køre bortset fra skærmbilledet der aldrig kommer.
Jeg undrer mig over hvorfor der ingen bib-lyde kommer. Heller ikke selv om jeg fjerner harddisken eller ramblokken. Burde den ikke bibbe ved fejl?

Jeg er ved at blive sindsyg! Hvorfor virker det ikke?
Håber på et kvalificeret bud.
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 00:34 #1
Den skal ikke kunne starte uden ram, under nogen omstændigheder. Prøv at resette kortet på de små loddepunkter der er på Asuskort (manual)
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 00:36 #2
Hvis du selv har samlet, kan der være en risiko for at du har beskadiget CPU'en?
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 00:43 #3
"Den skal ikke kunne starte uden ram, under nogen omstændigheder."
Hvad mener du med at starte? Hvis det er at der kommer strøm til bundkort og resten af enhederne i kabinettet så ja, det starter ligemeget hvad der er i, selv hvis cpuen er pillet ud.

Jeg har prøvet at resette bios adskillige gange.

Hvordan vil den reagere hvis cpuen er beskadiget? Burde den ikke undlade overhovedet at starte eller også i det mindste bibbe lidt?

Noget nyt den er startet på, er at strømforsyningen nu atumatisk lukker ned efter 5 sec. efter opstart.
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 00:50 #4
Starte=starte bios. Hvis processoren er beskadiget (ved kølermontage kan der let slås en flis af kernen) vil den netop gøre som du beskriver, omvendt kan der være meget andet i vejen.Jeg hæfter mig ved, at delene heller ikke kan starte et andet bundkort op-derfor mistanken om processoren. Prøv at mærke på chipsettet om det bliver varmt.
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 00:54 #5
Chipsettet? er det det på cpu'en eller på bundkortet?
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 00:55 #6
Det er det på bundkortet(den grå køler der sidder #skævt"
Avatar billede zhark Nybegynder
11. september 2003 - 00:58 #7
Når en PC starter op SKAL der komme eet "post beeb" = (power on selv test), sker dette ikke? Så er der enten fejl i en (nogle) forbindelse... eller mobo/CPU er stået af -beklager.
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 01:01 #8
Det lyder ikke skide godt. Problemet er at jeg ikke har en anden cpu at teste med. Hvor kan man "låne" en anden cpu. Det er lidt surt at gå ud og købe en ny og så er det ikke det.
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 01:03 #9
Prøv at afrense den for kølepasta og kig nøje på kernen. Selv den mindste uregelmæssighed i kanterne, er nok til at den ikke funker..
Avatar billede hub Nybegynder
11. september 2003 - 01:06 #10
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 01:20 #11
Cpu'en ser intakt ud.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
11. september 2003 - 10:21 #12
nu er det ikke "bare " grafikkortet der skal bankes i..de sidder stramt i..man skal ikke kunne se stikket. Det er sket for mig flere gange.
Avatar billede hairboy1234 Nybegynder
11. september 2003 - 10:44 #13
grafikkortet -> Nej jeg har prøvet at banke hårdt på det og forsøgt med 2 forskellige grafikkort.
Avatar billede powerade Nybegynder
11. september 2003 - 17:02 #14
Har selv haft lignende problemer. De skyldtes dog at bundkortet ikke understøttet 8x AGP, Men det gør dit jo tilsyneladende. Du har forsøgt med forskellige grafikkort, men det kan ligeså godt være rammene det er galt med. Forsøg at udskifte dem med en anden klods. De kan være defekte. Det sker desværre oftere og oftere. Hvis det ikke dur, kan du forsøge dig med at andet bundkort. Måske din AGP-slot er brændt af. Forsøg også at efterse alle kabler til harddiske osv. For at starte fra bunden kan du i første omgang ta alle diske ud. Harddiske, floppy, cdrom og alt andet. Eller ihvertfald bare koble dem fra. Nøjes så med at ha grafikkortet siddende i. Hvis du så kan starte op, sætter du enhederne til en af gangen. Når computeren pludselig ikke vil starte ved du hvilken enhed der er "fucked". Hvis du ikke kan starte op med alt taget fra (undtagen grafikkort), kan det være at det chipset der sidder på bundkortet ikke kan arbejde sammen med dit grafikkort. Var f.eks. tilfældet med nogle af VIA's chipset. Bed dem evt. om at teste bund- og grafikkort i butikken. God fornøjelse. ;o)
Avatar billede nopsen Ekspert
14. september 2003 - 05:42 #15
det kunne også være en jumper der skal sættes, hvis den ikke er sat til jumper-free mode, skal du måske selv sætte den så den kører 133 mhz på bundkortet, hvis den står til 100 kan man netop risikere at der ikke sker mere end du beskriver, så prøv at gennemgå alle jumper-settings.
Avatar billede jsoftware Nybegynder
03. marts 2004 - 21:19 #16
jeg har selv samme problem. det er ligesomom der er en løs forbindelse til grafikkortet.. nogle gange virker det men når man slukker så kan man være uheldig at det ikke virker næste gang man starter!

asus er generelt noget værre ****!
Avatar billede zhark Nybegynder
03. marts 2004 - 23:06 #17
isoftware>
Det holder absolut ikke, at ASUS er noget ***! Jeg vil mene fejl på ASUS og for den sags skyld INTEL bundkort er nede på ¨1% øvrige fejl ligger andre steder som andet hardware/software - konflikter i OS osv. og ikke mindst VI "selvbyggere" :)
Hvordan går det egentligt her?
Avatar billede zhark Nybegynder
03. marts 2004 - 23:10 #18
Det "powerade" skriver om 8X er ude i skoven, sætter man et 8X grafikkort på et mobo der kun kører 2x - ja så kører det 2x - det var det!
Avatar billede powerade Nybegynder
05. marts 2004 - 16:16 #19
FYI zhark - Så er det IKKE ude i skoven. Har selv oplevet lige præcis det. Det var det!
Avatar billede jsoftware Nybegynder
06. marts 2004 - 08:57 #20
morsomt.. jeg har nu sendt mit a7n8x-x til reperation efter ikke at kunne få liv i det efter at have fulgt de (fantastisk opfindsomme) råd asus gav mig(det tog godt nok også kun 1½ måned at svare på min mail..)

selvbygger zhark: du har nok ret i at fejlprocenten er lav men ud af den ene procent har jeg fået 2 bundkort som har brændt en psu af og brændt sig selv af bagefter!
Avatar billede zhark Nybegynder
06. marts 2004 - 12:08 #21
Jeg vil ikke påstå noget, meeen - GENERELT er jeg 100% overbevist om at en MEGA stor procent del af de (fejl) skyldes "vi selvbyggere". Dette uanset ASUS eller hvad "man" nu prøver :)