Avatar billede jacobve Nybegynder
10. september 2003 - 00:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

har problemer med webspeed, 3com router samt server.

Skal siges at jeg har søgt på eksperten for at finde andre med samme problem, men synes ikke at finde nogen med mit problem.

Jeg har følgende router:
http://www.3com.com/products/en_US/searchbyproduct.jsp?path=support&search=3C855

Mit problem er konkret at jeg ikke kan sætte portforwarding op i den rotuer jeg har, på trods af det fine HTML interface der er til routeren.

Jeg har givet min maskine fast IP og sørget for at min routers indbyggede dhcp ikke har en IP pool der overlapper denne faste IP.

Jeg forsøger at sætte 'Virtual Server IP Address' i routerens HTML interface, til min maskines IP med port adresse 80.

Når jeg så forsøger at tilgå min offentlige IP på port 80, får jeg intet svar? Ved hjælp at Ethereal (program til at fange trafik på netkortet) fuldte jeg min tcp strøm mod min offentlige ip. Jeg sender fint en rewuest afsted, men får overhovedet intet svar tilbage??

For en god orden skyld kan jeg fortælle at tjenester som en browser, icq, ftp-klient fungere fint. Der er altså ikke noget galt med min internetforbindelse.

Jeg har slået diverse firewalls fra, for at sikre at de ikke driller.

Nogen der har et bud på hvad jeg gør galt og/eller hvad jeg skal gøre for at løse mit problem?
Avatar billede kenp Novice
10. september 2003 - 09:36 #1
du har genstartet routeren efter du har lavet portforwardning ikke!
Avatar billede jacobve Nybegynder
10. september 2003 - 21:21 #2
ja, det har jeg gjort. Lige lidt har det hjulpet :-(
Avatar billede kenp Novice
10. september 2003 - 23:18 #3
Det lyder mystisk!!! men du valgte bare den hvor som står web inde i viritualserver (du kan vælge nogle enkelte via det rullepanel som der er ) eller har du valgt at definer en port selv!

(hvis du har gjort det ene så prøv det andet)

jeg har nemlgi ikke oplevet det problem du beskriver! (men du kan jo prøve at smide din webadresse så man kan prøve at teste ude fra!) da det ikke er alle routeren som tillader at trafik sendes ud også komme retur igen.
Avatar billede kenp Novice
12. september 2003 - 15:26 #4
du har hentet den nyeste firmware til din router ikke! da den oprindelige i dem (der er flere af dem som har problemer med nogle af forwardninger!) den nyeste er vist 2.02.02
Avatar billede jacobve Nybegynder
30. oktober 2003 - 18:19 #5
Ja, jeg opdaterede med den nyeste firmware for at være på den sikre side.

Jeg her ikke rigtigt kunne løse problemer, så jeg lukker...